Dokončna zelena luč za indijski prevzem avstrijskega proizvajalca motociklov

Evropska komisija je indijskemu podjetju Bajaj Auto odobrila prevzem Pierer Mobility, matičlne družbe avstrijskega proizvajalca motociklov KTM.
Indijski Bajaj Auto bo postal edini lastnik Pierer Bajaj, ki prek podjetja Pierer Mobility obvladuje avstrijskega proizvajalca motociklov KTM.
Danes je namreč Evropska komisija indijskemu vlagatelju prižgala zeleno luč za prevzem, kar je bil še zadnji od devetih dovoljenj regulatorjev, ki jih je moralo dobiti indijsko podjetje.
Posel naj bi bil končan v prihodnjih tednih, dokončno pa naj bi podjetje prevzeli do maja prihodnje leto.
Rešitelj iz Indije
KTM je postal insolventen novembra lani. Sledila je prisilna poravnava, v okviru katere je 1.250 dobaviteljev in bank ter 2.600 zaposlenih prijavilo za približno 2,2 milijarde evrov terjatev. Načrt prestrukturiranja, ki ga je 25. februarja odobrila večina upnikov, je predvidel 30-odstotno poplačilo.
Denar – približno 600 milijonov evrov – je bilo treba plačati do 23. maja, sicer bi bil stečaj neizogiben. Večino denarja je zagotovil Bajaj Auto, ki je sicer že od leta 2007 delničar proizvajalca motornih koles.
Indijski partner je tako s finančno injekcijo zagotovil preživetje insolventnega podjetja, v zameno pa je bilo dogovorjeno, da bo v celoti prevzel obstoječe skupno podjetje Pierer Bajaj in s tem pridobil večinski delež v matični družbi KTM, Pierer Mobility.
Premik v Indijo, konec evropske proizvodnje?
Kot je poročal portal Indiatimes.com, pa Bajaj Auto po prevzemu načrtuje strategijo preobrata z rezanjem stroškov in premikom dela proizvodnje v Indijo. Ali to pomeni konec evropske proizvodnje, še ni jasno.
Direktor Bajaj Auto Rakesh Sharma je v pogovoru z analitiki ob objavi polletnih rezultatov na vprašanje, ali je smiselno nadaljevati s proizvodnjo v Evropi, potrdil, da bodo krepili proizvodnjo v Indiji. Dejal pa je tudi, da osnovni cilj ni zapiranje tovarn, ampak nižanje stroškov ter da morda nekaterih visokokakovostnih motornih koles KTM ne bo mogoče izdelovati v Indiji.
“Preučili bomo vse možnosti za zmanjšanje stroškov, pod pogojem, da kakovost ne bo ogrožena… To je zelo, zelo pomemben del preobrata,” je dejal Sharma.