Lastniku podjetja, ki proizvaja Aperol, zasegli za 1,3 milijarde evrov delnic

Novice Forbes Slovenija 2. novembra, 2025 14.59
featured image

Italijanske oblasti so luksemburškemu podjetju Lagfin, ki je večinski lastnik skupine Campari, zasegli delnice v višini 1,3 milijarde evrov.

2. novembra, 2025 14.59

Italijansko sodišče je odredilo zaseg delnic skupine Campari, ki jih ima v lasti luksemburško holdinško podjetje Lagfin. Zaseg je rezultat enoletne preiskave o tem, kako je potekala pripojitev njegove italijanske podružnice, piše BBC. Lagfin ima več kot 50 odstotkov delnic Camparija in 80 odstotkov glasovalnih pravic.

Podjetje naj bi ob združitvi zatajilo plačilo davkov v višini, primerljivi z vrednostjo zaseženih delnic, kar v podjetju zanikajo in trdijo, da so delovali v skladu z davčno zakonodajo.

Campari med drugim proizvaja tudi blagovne znamke alkoholnih pijač kot so Aperol, Grand Marnier in Courvoisier. Po poročanju italijanskih medijev je med osumljenci tudi predsednik uprave Camparija Luca Garavoglia, ki ga obvladuje preko Lagfina, piše italijanski finančni časnik Il Sole 24 Ore. Po oceni Forbesa je premoženje Garavoglia vredno 2,3 milijarde dolarjev.

Milanski tožilci so preiskavo proti podjetju začeli lani. Finančna policija je v petek sporočila, da so med letoma 2018 in 2020 domnevno zaznali 5,3 milijarde evrov neprijavljenih kapitalskih dobičkov, za katere podjetje ni plačalo t. i. “exit tax” – izstopnega davka, ki se obračuna podjetjem ob prenosu sedeža v tujino.

Celotno podjetje vredno sedem milijard evrov

Podjetje je osumljeno tudi prenosa italijanskega premoženja v tujino zgolj z namenom davčne optimizacije. Garavoglia, ki je lastništvo Camparija podedoval po pokojni materi, naj bi bil po poročanju medijev vpleten skupaj z vodjo italijanske podružnice Camparija Giovannijem Bertom.

Campari, eden največjih svetovnih proizvajalcev žganih pijač, je na milanski borzi vreden približno sedem milijard evrov.

Začetki Camparija segajo v leto 1860, ko je domači grenki liker Gaspareja Camparija postal priljubljena pijača med obiskovalci njegovega bara v Milanu. Uspeh je bil tako velik, da je družina leta 1904 začela komercialno proizvodnjo, v 90. letih prejšnjega stoletja pa se je podjetje začelo širiti z nakupi drugih blagovnih znamk alkoholnih pijač.