Slovensko podjetje razvilo eno najzmogljivejših baterij za hibride na svetu

Tehnologija Forbes Slovenija 24. oktobra, 2025 12.51
featured image

Mariborski RTC na mednarodnem obrambnem sejmu SIDEC v Celju predstavlja več razvojnih projektov, ki nastajajo v sodelovanju z obrambnim ministrstvom.

24. oktobra, 2025 12.51

Mariborski RTC je v okviru razvoja hibridnega večnamenskega vozila brez posadke in aktivne prikolice z lastnim pogonom razvil tudi eno najzmogljivejših baterij za hibridna vozila na svetu. Gre za baterijo, ki lahko poganja različno težko mehanizacijo, pa tudi hibridna superšportna vozila, je v pogovoru za STA dejal direktor podjetja Sašo Emin.

Razvojno tehnološki center (RTC), ki je pred leti nastal na pogorišču mariborskega podjetja Tam, se ukvarja z razvojem različnih vozil in baterijsko-energetskih sistemov ter inženiringom. Podjetje se je od nastanka ukvarjalo z razvojem avtobusov, motornih koles, avtomobilov in raznih traktorjev, gozdarske, rudniške, gradbene in druge mobilne mehanizacije. To so večinoma razvijali za partnerje, od leta 2017 pa se ukvarjajo z lastnim razvojem.

Produkta, na katera veliko stavijo

Zadnja dva produkta, na katera v podjetju veliko stavijo, pa sta hibridno večnamensko vozilo 6 x 6 brez posadke VEPKOV in aktivna prikolica z lastnim pogonom, je dejal Emin.

“Naša prikolica ima pogon z navorom na kolesih 7.500 Newton metrov (Nm), ki pomaga vozilu preiti čez težke terene do hitrosti 15 kilometrov na uro, vlečna hitrost pa znaša 100 kilometrov na uro. Prikolica ima lastno baterijo in lastno napajanje, tako da je možno z njo manevrirati brez priključenega vozila. Vozilo brez posadke VEPKOV 6 6 pa je samovozna platforma s senzoriko, ki lahko deluje v avtonomnem načinu navigacije, gre pa za mobilno platformo stopnje okrog 11 do 12 ton z različnimi možnostmi nadgradnje,” je za STA pojasnil prvi mož RTC.

“VEPKOV je sicer trenutno tehnično ime za kopensko hibridno vozilo brez posadke (UGV), sistem pa lahko napajamo iz relativno male baterije z izredno visokimi močmi za zahtevne manevre. Vozilo je namenjeno tako civilnim kot obrambnim nalogam. Nanj lahko namestimo na primer gasilko opremo ali pa oborožitveno postajo Mangart 25, ki jo proizvaja podjetje Valhalla Turrets,” je poudaril Emin.

Ob tem je izpostavil, da je VEPKOV vozilo z dvojno rabo, ki bi se zagotovo izkazalo tudi ob predlanskih požarih na Krasu. “S posebnim gasilskim modulom, ki bi bil nameščen na vozilo, bi lahko upravljalci regulirali vodni curek na daljavo, s čimer bi lahko gasili na tveganih področjih, kakršno je Kras. Kot vemo, je bilo na terenu, kjer je gorelo, veliko neeksplodiranih ubojnih sredstev, zato je bilo gašenje za gasilce tvegano, naše vozilo pa bi zagotovo lahko uspešno opravljalo naloge”, je ocenil Emin.

Na sejmu predstavljajo več projektov

Prvi mož RTC je ob tem dejal, da sta tako aktivna prikolica kot hibridno večnamensko vozilo brez posadke tehnološko dovršena, kar bodo prikazali tudi na prvem mednarodnem obrambnem sejmu in konferenci SIDEC, ki se med 21. in 24. oktobrom odvija v Celju.

“Sejma se bomo udeležili z namenom predstavitve razvojnih projektov, ki jih snujemo skupaj z obrambnim ministrstvom. Gre za prej omenjena projekta VEPKOV in aktivno prikolico, predstavili pa bomo tudi projekt majhnega UGV in električnega vozila za vse terene (ATV), ki je v bistvu štirikolesnik za lahke premike znotraj baz,” je za STA še napovedal Emin.