Zveza potrošnikov vložila tožbo proti Gen-I, koliko odškodnine zahtevajo

Posel Forbes Slovenija 22. oktobra, 2025 11.03
featured image

Po oceni ZPS je v Sloveniji več kot 300 tisoč odjemalcev, ki jih je Gen-I prizadel z enostranskimi podražitvami električne energije v obdobju po 1. avgustu 2022.

22. oktobra, 2025 11.03

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je v četrtek na ljubljansko okrožno sodišče vložila junija napovedano skupinsko odškodninsko tožbo proti družbi Gen-I zaradi po njihovem mnenju nezakonitih enostranskih dvigov cen električne energije gospodinjskim odjemalcem, poroča STA. Zahtevajo skoraj 200 milijonov evrov odškodnine, so danes sporočili iz ZPS.

ZPS v tožbi zahteva, da Gen-I potrošnikom povrne razliko med pogodbeno dogovorjeno ceno elektrike in dejansko zaračunano višjo ceno skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi. Po neodvisni ekonomski analizi, ki jo je pripravil ekonomist Jože P. Damijan, skupna škoda, ki so jo utrpela gospodinjstva zaradi nezakonitih podražitev Gen-I, znaša 193,4 milijona evrov, so navedli v zvezi.

Po oceni ZPS je v Sloveniji več kot 300 tisoč odjemalcev, ki jih je Gen-I prizadel z enostranskimi podražitvami električne energije v obdobju po 1. avgustu 2022. Povprečen znesek odškodnine na posameznega gospodinjskega odjemalca tako znaša približno 600 evrov.

Vložitev tožbe je prek spletnega obrazca podprlo več kot 1.300 ljudi. “Njihova podpora potrjuje velik interes potrošnikov, da se odpravijo nepoštene prakse na energetskem trgu in uveljavi odgovornost največjega slovenskega dobavitelja električne energije,” so zapisali v ZPS. Izraze podpore prek spletnega obrazca zbirajo še naprej.

V tožbo avtomatično vključeni vsi oškodovanci

Zveza je predlagala vodenje postopka po sistemu izključitve, kar pomeni, da so v tožbo vključeni vsi oškodovani potrošniki z izjemo tistih, ki bodo izrecno izjavili, da se iz postopka izključujejo in želijo pravico uveljavljati samostojno. “V tej fazi postopka tako potrošnikom ni treba storiti ničesar – avtomatično so zajeti v tožbo,” so poudarili.

Sodišče mora zdaj v 30 dneh vročiti tožbo družbi Gen-I, ki bo nato imela 30 dni časa za odgovor, vendar le glede pogojev za odobritev kolektivne tožbe, so pojasnili.

V postopku sodelujejo z Odvetniško pisarno Jereb, ki zvezo zastopa in ji svetuje v vseh fazah postopka ter je tudi pripravila celotno tožbo. Odvetniška pisarna svojih storitev zvezi ne zaračunava, v primeru uspeha pa je upravičena do desetine prisojenega zneska.

ZPS pričakuje pregledno poslovanje dobaviteljev elektrike

Za kritje vseh ostalih stroškov postopka ZPS sodeluje s češko družbo LitFin, specializirano za financiranje pravdnih postopkov. Ta zagotavlja financiranje v višini 330 tisoč evrov, s čimer prevzema tudi tveganje morebitnega neuspeha postopka. V primeru uspeha je upravičena do desetine premije od vseh izplačanih odškodnin, še piše STA.

Kot so še poudarili v ZPS, želijo s tožbo opozoriti tudi vse ostale slovenske dobavitelje elektrike, ki po njihovih besedah izvajajo enake ali podobne prakse enostranskega spreminjanja cen. “ZPS pričakuje, da bodo podjetja v prihodnje poslovala pregledno, spoštovala potrošniško zakonodajo in pogodbe izvajala v skladu z načelom poštenosti,” so dodali.

V Gen-I do vložene tožbe kritični

V Gen-I do skupinske tožbe kritični. “Tožbe še nismo prejeli, zato njene konkretne vsebine v tem trenutku ne moremo komentirati,” so zapisali v Gen-I, ob tem pa zavrnili očitke o kakršnemkoli oškodovanju odjemalcev, ki so jih v preteklosti navajali v ZPS. Kot so dodali, je zaščita potrošnikov njihovo temeljno poslanstvo, kar da se odraža v najnižjih cenah, najugodnejših pogojih oskrbe in številu odjemalcev.

Leta 2022, ko je bila energetska kriza na vrhuncu, je družba Gen-I, kot so izpostavili v sporočilu, prevzela oskrbo dodatnih 50.000 strank. “Med vsemi dobavitelji se je družba Gen-I kljub zaostrenim razmeram in spremembam na trgu kot zadnja odločila za spremembo cen,” so dodali.

“Med najhujšo energetsko krizo je družba za obstoječe odjemalce ohranila nižje cene od reguliranih, ki jih je takrat zaradi energetske draginje določila država,” so še zapisali v podjetju in dodali, da so o spremembah cen odjemalce obveščali sproti in transparentno. “Vsak odjemalec je imel pred spremembo cene pravico odstopiti od pogodbe in si izbrati drugega dobavitelja,” so dodali.

O zaupanju in zadovoljstvu njihovih uporabnikov po oceni Gen-I priča podatek, da je v štirih mesecih, odkar je ZPS napovedal tožbo, po njihovih navedbah k tej tožbi pristopilo 0,78 odstotka odjemalcev. “Verjamemo, da naši odjemalci ne bodo nasedali nekakšnim poslovnim modelom raznih odvetniških pisarn in finančnih svetovalcev, ki v vlaganju tožb proti podjetjem vidijo donosen posel in si obetajo milijonske zaslužke,” so zapisali.

ZPS očitajo, da je tožbo vložila zgolj proti družbi Gen-I, čeprav naj bi imeli po izrecnih trditvah zveze vsi dobavitelji identične prakse poslovanja. “O tem, kakšna naj bi konkretno bila drugačna praksa dobaviteljev glede na značilnosti delovanja trga, se ZPS, razen neutemeljenih očitkov o nezakonitosti, do danes ni z ničemer opredelila,” so sklenili sporočilo.