Za majhen denar kupil mladinski dom in ga preuredil v butični hotel

Nepremičnine Marko Rabuza 19. oktobra, 2025 04.05
featured image

Kako se je začela zgodba hotela v Srednjem Vrhu nad Gozdom - Martuljkom, ki je pretekli teden dobil prestižno Michelinovo nagrado.

19. oktobra, 2025 04.05

Lani je francoski izdelovalec avtomobilskih pnevmatik Michelin kulinaričnemu vodiču dodal še podoben izbor hotelov. Le da tem namesto zvezdic podeljuje ključe. V drugi sezoni jih je razdelil 2.457 hotelom, med njimi tudi šestim slovenskim.

Michelinovi inšpektorji pri ocenjevanju uporabljajo pet ključnih meril:

  • odličnost arhitekture in notranje opreme,
  • kakovost in doslednost storitev,
  • osebnost in značaj,
  • razmerje med ceno in kakovostjo ter
  • prispevek hotela k okolici in lokalnemu okolju.

Edini slovenski hotel, ki se lahko pohvali z dvema ključema, je Chalet Sofija nad Gozdom – Martuljkom, kjer se cena za nočitev giblje okoli 900 evrov.

Vrata odprl pred dvema letoma

Butični hotel s petimi sobami v Srednjem Vrhu je vrata odprl pred slabima dvema letoma, vodi pa ga znani ljubljanski gostinec Svetozar Raspopović. V prestolnici je dolga leta bdel nad znano gostilno As, ki jo je nato prepustil sinu Sebastjanu Raspopoviću. Ta je kasneje odprl tudi priljubljeni lokal z burgerji Pop’s Burger Bar, picerijo Pop’s Pizza ter hotel As poleg gostilne v Knafljevem prehodu.

Svetozar Raspopović je lastnik hotela na idilični lokaciji na Gorenjskem oziroma počitniškega doma, ki je tu stal pred tem, postal leta 2018. Takrat je namreč ljubljanska občina razpisala dražbo za propadajoči mladinski počitniški dom v Srednjem Vrhu nad Gozdom – Martuljkom, ki ga je dolga leta upravljala Zveza prijateljev mladine, zadnja leta pa Zavod za letovanje in rekreacijo otrok (ZLRO). Kupilo ga je Raspopovićevo podjetje SRL.

Odštel pet tisočakov več od izklicne cene

Načrt prodaje doma s 70 ležišči je ljubljanska občina zapisala že v proračun za leti 2008 in 2009, a je dražbo razpisala šele deset let kasneje. Med razlogi za prodajo je v revizijskem poročilu računskega sodišča o gospodarjenju s počitniškimi kapacitetami izpostavila problematičen in nevaren dostop po cesti, ki je mogoč le z manjšim avtobusom, nevarno prepadno steno, ki ni bila zaščitena z ograjo, in slabo, le sedemodstotno zasedenost.

Računsko sodišče je takrat sicer v reviziji zapisalo, da dom ni v tako slabem stanju, da stoji na lepi lokaciji, njegovo zasedenost pa bi bilo mogoče povečati z dodatnimi dopolnilnimi ponudbami in programi, kot so ekološke in naravoslovne šole.

Za slabih 600 kvadratnih metrov počitniškega doma in 6.600 kvadratnimi metri zemljišča je občina pričakovala 350.000 evrov, Raspopovićevo podjetje SRL pa je ponudilo pet tisoč evrov več. Za kvadratni meter uporabne površine stavbe je plačalo 591 evrov oziroma 50 evrov za kvadratni meter zemljišča. Spletni portal Siol je poročal o nizki prodajni ceni in prijateljskem odnosu med Raspopovićem in ljubljanskim županom Zoranom Jankovićem, ki naj bi večkrat zahajal v gostilno As, nekateri domačini pa so negodovali, da se v njihovem kraju piše nova zgodba, v kateri je prevladal predvsem kapital.

Chalet Sofija
Hotel ima le pet sob in med drugim tudi prelivni bazen (Foto: Booking.com)

Veliko stekla in macesen na fasadi

V petih letih po nakupu – do odprtja pred dvema letoma – je nekdanji mladinski dom povsem spremenil svojo podobo. Od starega objekta je ostal le inženirski plato, v notranjosti pa so premaknili stopnišče in združili več manjših sob v večje, ki imajo veliko steklenih površin ter merijo med 60 in 70 kvadratnimi metri. Hotel ima velnes s stekleno steno, obrnjeno proti goram, in prelivni bazen. Velik del fasade prekriva macesen.

“Vse je zelo odprto, tudi kopalnice, razgledi se gostom razširjajo ven, tudi ko ležijo na posteljah. Vse to smo dosegli z močnim betonskim jedrom, ki drži celotni hotel,” je lani za Delo dejal arhitekt Niki Bonetti.

Hotel pa so opazili tudi pri ameriškem Forbesu. “Prostor zaznamujejo visoki stropi in steklene stene, prostorne terase in sijoče površine, bele orhideje ter pohištvo Roche Bobois. Povsod je prisoten občutek, da ‘več pomeni več’. Par je notranjost zasnoval sam, in čeprav morda ni po okusu vsakega gosta, je očitno, da gre za delo iz ljubezni. Ime Sofija nosi po Popovi materi, pet prostorno zasnovanih spalnic pa je poimenovanih po njegovih otrocih in vnukih,” so zapisali v marčevski objavi o slovenskem hotelu, ki ga opisujejo kot “strasten projekt lokalnega podjetnika”.

Kako poslujejo?

Raspopović Chalet Sofija vodi prek podjetja SRL. Na vprašanja, kako poslujejo, kakšni gostje zahajajo k njim in kaj jih je leta 2018 prepričalo o nakupu propadajočega mladinskega doma, nam v podjetju niso odgovorili. Lani so imeli milijon evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je 650 tisoč evrov več kot leto pred tem. Predvsem so jim zrasli drugi poslovni prihodki. Leto so končali s 60 tisoč evrov dobička. Na stavbi hotela je v zemljiški knjigi vpisana hipoteka v višini 2,1 milijona evrov.