Urad guvernerja Nevade imenoval podjetnika in diplomata Philippa Ziadeja za posebnega odposlanca za Evropo in Afriko

Posel PROMOCIJSKO SPOROČILO 17. oktobra, 2025 15.57 > 17. oktobra, 2025 15.51
featured image

Guvernerjev urad Nevade je imenoval uspešnega libanonsko-ameriškega podjetnika Philippa Ziadeja za posebnega odposlanca za Evropo in Afriko. Z bogatimi izkušnjami na področju nepremičnin, gradbeništva, gostinstva in tehnologije ter obsežnim mednarodnim omrežjem bo Ziade vodil prizadevanja za krepitev gospodarskih in kulturnih vezi Nevade z evropskimi in afriškimi partnerji. V intervjuju je razkril, kako bo izkoristil svoje izkušnje in diplomatske povezave za privabljanje naložb, spodbujanje bilateralne trgovine ter ustvarjanje trajnih priložnosti za nevadske skupnosti.

17. oktobra, 2025 15.57 > 17. oktobra, 2025 15.51

Imenovani ste bili za posebnega odposlanca Nevade za Evropo in Afriko. Kako vaše ozadje kot uspešnega libanonsko-ameriškega podjetnika prve generacije oblikuje vaš pristop k privabljanju tujih naložb in širitvi globalnega dosega Nevade?

Moje ozadje me je naučilo, da priložnosti vzniknejo iz discipliniranega tveganja, vztrajnega reševanja problemov in povezovanja kultur. Kot podjetnik prve generacije sem se naučil prevajati ideje v izvedljive načrte, graditi zaupanje med različnimi deležniki in dosegati rezultate, ki so pomembni tako za vlagatelje kot za skupnosti. Privlačnost Nevade – tamkajšnji podjetniški duh, usposobljena delovna sila in strateška lokacija – je v skladu s tem razmišljanjem. K tujim naložbam bom pristopil kot k skupnemu potovanju: želim prisluhniti, preveriti priložnosti z ustrezno skrbnostjo in soustvarjati rezultate, ki spoštujejo lokalni kontekst, hkrati pa pospešujejo rast za nevadska podjetja. Cilj je pretvoriti prednosti Nevade v trajna, vrednotno usmerjena partnerstva, ki presegajo politične cikle.

Vaš konglomerat Growth Holdings deluje v devetih državah na treh celinah. Kako bodo vaše mednarodne mreže in praktične izkušnje na področju nepremičnin, gradbeništva, gostinstva in tehnologije prinesle konkretne priložnosti za nevadska podjetja?

Growth Holdings mi je pokazal, kako usklajevati zapletene pobude, ki delujejo na več trgih hkrati – od navigacije regulativ, razvoja lokalnih talentov do obvladovanja tveganj in lokalizacije blagovnih znamk. Za Nevado bom prepoznal sektorje z visokim potencialom (tehnologija, čista energija, proizvodnja, gostinstvo) in jih povezal s konkretnimi vstopnimi strategijami: pilotnimi projekti, skupnimi vlaganji in strateškimi partnerstvi v dobavnih verigah. Poudarek bo na ustvarjanju vrednosti – skupni intelektualni lastnini, razširjeni proizvodnji in izpopolnjevanju delovne sile ob upoštevanju standardov upravljanja. Cilj ni le privabljanje kapitala, temveč uveljavitev Nevade kot zanesljivega, dolgoročnega partnerja, ki pospešuje poslovne izhode, rast prihodkov in ustvarjanje delovnih mest za nevadske skupnosti.

Kot član Konzularnega zbora Nevade ste zgradili diplomatske in poslovne vezi po Evropi, Bližnjem vzhodu in Afriki. Kako boste te vezi izkoristili za pospeševanje bilateralne trgovine in naložb za Nevado?

Te vezi so “mehka” moč Nevade v akciji: verodostojnost, zaupanje in praktičen dostop. Izkoristil bom konzularne mreže, da odprem vrata za skladne, visokovrednostne posle – skupne trgovinske misije, investicijske klube za deljenje tveganj in programe skupnih vlaganj z univerzami za uskladitev usmerjanja talentov. Želimo soustvariti sektorsko naravnane načrte z merljivimi mejniki – vstopi na trge, preverjanje partnerjev in vključevanje lokalnih dobaviteljev – ob zagotavljanju preglednosti in lokalne odgovornosti. Cilj je pretvoriti dobro voljo in odnose v oprijemljive pogodbe, prenos znanja in stalen tok priložnosti za nevadska podjetja.

Kaj vas motivira za opravljanje te častne vloge in kako si predstavljate ustvarjanje trajne vrednosti za nevadske delavce in skupnosti?

Vodi me prepričanje, da gospodarski razvoj uspeva, ko je vključujoč in usmerjen v prihodnost. Ta vloga mi omogoča, da združim inovativnost in odpornost Nevade z globalnim povpraševanjem, s čimer ustvarjam priložnosti za nevadske delavce – od napredne proizvodnje do digitalnih storitev. Trajna vrednost pomeni več kot le posle; pomeni prenos znanja, boljše plače in odporne dobavne verige. Prizadeval si bom za pregledna partnerstva z jasnimi rezultati, ki dajejo prednost razvoju delovne sile, izpopolnjevanju in lokalnim naložbam, da bo rast Nevade široko zasnovana in trajnostna še desetletja.

Kakšna je po vašem mnenju »blagovna znamka« Nevade na mednarodnih trgih in kako jo boste oblikovali po Evropi in Afriki, da bi pritegnili partnerstva?

Blagovna znamka Nevade izraža močno mešanico inovativnosti, zanesljivosti in odpornosti. Zelo podobno pionirskemu duhu, torej. Pomislite na strogost Silicijeve doline pomešano z zahodnjaško gostoljubnostjo in robustno rudarsko dediščino. Oblikovanje te znamke v tujini bom vodil z jasnimi vrednostnimi predlogi: naprednimi proizvodnimi zmogljivostmi, vodilno vlogo na področju čiste energije in dokazano zgodovino odgovornega korporativnega upravljanja. Pripovedovali bomo dosledno zgodbo – o pripravljenosti, odgovornosti in sodelovanju – skozi ciljane trgovinske misije, brifinge za vlagatelje in sofinancirane programe, ki izpostavljajo uspešne zgodbe, odgovorne prakse in pot do skalabilnega vpliva za tuje partnerje in nevadska podjetja.

Kateri sektorji Nevade imajo po vašem mnenju največji kratkoročni potencial za mednarodna partnerstva (je to tehnologija, proizvodnja, gostinstvo, morda energija ali rudarstvo) in zakaj?

Tehnologija in napredna proizvodnja sta na vrhu seznama zaradi naraščajočega nabora talentov, inovacijskega ekosistema in bližine trgov zahodne obale. Čista energija in shranjevanje energije ponujata privlačne izvozne priložnosti, saj globalno povpraševanje narašča. Gostinstvo in turizem ostajata temeljna izvozna sektorja z ogromno vrednostjo za blagovno znamko. Rudarstvo in mineralni viri – ob odgovornih praksah – ponujajo strateško uskladitev z globalnimi dobavnimi verigami. Predviden pristop je, da najprej damo prednost pilotnim sodelovanjem v nekaj sektorjih, nato pa jih razširimo prek javno-zasebnih partnerstev, pri čemer zagotavljamo standarde ESG in ustvarjanje lokalnih delovnih mest.

Ali boste sodelovali z GOED, podjetji, univerzami in lokalnimi vladami pri oblikovanju enotne strategije mednarodnega dosega?

Seveda. Enotna strategija je ključna za učinkovitost. Načrtujem ustanovitev medsektorske usmerjevalne skupine, ki bo uskladila prednostne naloge GOED z raziskovalnimi agendami univerz, potrebami industrije in konkurenčnostjo občin, kar bo upam prevedlo prednosti Nevade v ciljane, izvedljive angažmaje z merljivimi koristmi.

Kako boste izkoristili konzularne mreže Nevade za spodbujanje bilateralne trgovine, kulturne izmenjave in naložb?

Konzularna mreža je platforma za gradnjo zaupanja in zmanjševanje tveganj. Formaliziral bom predloge za partnerstva, gostil skupne dogodke in ustvaril »prehode« za nevadska podjetja za dostop do tujih trgov – z ustrezno skrbnostjo, podporo pri lokalni skladnosti in kulturno tekočnostjo. Trgovino bomo povezali s kulturno izmenjavo, da bi poglobili medsebojno razumevanje, s čimer Nevada ne bo le poslovna destinacija, temveč prednostni partner za dolgoročno sodelovanje.

Ali nameravate poleg trgovine in naložb spodbujati tudi kulturno izmenjavo, izobraževanje in medosebne vezi med nevadskimi skupnostmi ter Evropo in Afriko?

Da. Gospodarska diplomacija je močnejša, ko kapitalske tokove spremljajo medosebne vezi. Podpiral bom izmenjave študentov, sodelovanje fakultet in programe poklicne izmenjave, ki prenašajo znanje in gradijo trajne odnose. Spodbujali bomo tudi turistična sodelovanja, pobude za pobratena mesta in študijske ekskurzije, specifične za posamezne industrije, ki bodo prikazale inovativnost in gostoljubnost Nevade, hkrati pa obogatile partnerske skupnosti.

Kako lahko Nevada najbolje predstavi svojo zgodbo – svoj inovacijski ekosistem, rudarsko dediščino in vodilno vlogo v gostinstvu – mednarodnemu občinstvu sredi poplave informacij in dezinformacij?

Jasnost, verodostojnost in doslednost so protistrup za informacijsko preobremenjenost. Uvedli bomo discipliniran pripovedni okvir: konkretne metrike uspeha, pregledno upravljanje in na dokazih temelječe zgodbe o vplivu. Združili bomo polirano, podatkovno podprto komunikacijo z avtentičnim pripovedovanjem zgodb nevadskih podjetij in delavcev. Z usklajevanjem sporočil z merljivimi rezultati – ustvarjenimi delovnimi mesti, privabljenimi naložbami in odpornostjo dobavnih verig – bomo Nevado diferencirali kot zaupanja vrednega, visokovrednostnega partnerja na globalnem odru.