Svetovno znana veriga spodnjega perila odpira prvo trgovino v Sloveniji

Posel Jan Artiček 2. oktobra, 2025 05.15
featured image

Za srbsko skupino, ki je od maja uradni distributer znamke Victoria's Secret v regiji, je slovenska trgovina tretja v vrsti, za srbsko in slovaško.

2. oktobra, 2025 05.15

V ljubljanski veleblagovnici Supernova na Rudniku se danes odprejo vrata prve slovenske trgovine Victoria’s Secret, prepoznavne znamke ženskega spodnjega perila. Imetnik licence za širšo regijo, vključno s Slovenijo, je srbska skupina SF1, ki pri nas že vrsto let trži tudi znamko nakita Pandora in kavo Nespresso.

Distributer za znamko Victoria’s Secret pri nas je ljubljansko podjetje SF1 Clips, ki je del SF1 Group iz Novega Sada. Slednja je v regiji jugovzhodne Evrope in nekaterih drugih državah uradni distributer Pandore, Nespressa in znamke nakita Argenta. Maja letos je skupina portfelju dodala tudi Victoria’s Secret, ki jo trži v Srbiji, Sloveniji, na Slovaškem, Malti, Cipru in od nedavnega tudi v Grčiji, so dejali pri slovenski podružnici.

Doslej so blagovno znamko predstavili na Slovaškem in v Srbiji, v vsaki državi s po eno poslovalnico. Slovenska trgovina Victoria’s Secret je tako tretja v tej regiji za skupino. Na naše vprašanje, ali načrtujejo odprtje še več trgovin te znamke v Sloveniji, so pri SF1 Clips dejali, da bodo “načrte za širitev pripravljali v skladu s potrebami trga,” a da so na podlagi dosedanjih izkušenj optimistični glede prihodnje rasti in širitve.

“Prepričani smo, da je Slovenija privlačen trg s potrošniki, ki blagovno znamko že poznajo,” so še dejali v podjetju, ki ga vodi direktorica Ariana Dodič.

Trgovina Victoria's Secret
Victoria’s Secret je v poslovnem letu 2024, ki se je končalo februarja, ustvarila 6,23 milijarde dolarjev prihodkov (Foto: PROFIMEDIA)

Posel z nakitom cveti, posel s kavo manj

SF1 Clips je v 100-odstotni lasti ciprske družbe SF1 Clips Ltd. in v Sloveniji upravlja 13 trgovin znamke Pandora. S prodajo nakita v teh poslovalnicah je lani podjetje ustvarilo dobrih 11 milijonov evrov prihodkov, čisti dobiček pa je znašal dobrih tri milijone evrov, oboje malce manj kot leto prej, po podatkih iz Ajpesa. Od leta 2019 so se sicer prihodki približno potrojili.

Letos v podjetju pričakujejo “stabilno in trajnostno rast”, ključni dogodek leta pa je prav odprtje trgovine Victoria’s Secret, ki je po navedbah družbe zavzela pomembno mesto v njihovem portfelju. “Čeprav je od lansiranja minilo le nekaj mesecev, smo z rezultati na obeh preostalih trgih izjemno zadovoljni. Močan interes potrošnikov potrjuje, da Victoria’s Secret postaja pomemben motor rasti znotraj podjetja SF1 Clips, zaradi česar lahko v prihodnjem letu pričakujemo še boljše rezultate,” so dejali.

Ločeno podjetje SF1 Coffee, ki prav tako pripada skupini, v Sloveniji upravlja tri trgovine znamke Nespresso. Lani je ustvarilo 2,7 milijona evrov prihodkov od prodaje. Čisti dobiček je znašal 81 tisoč evrov, kar je bilo prvič od leta 2019, da je podjetje poslovalo v zelenem. Bilančna izguba je znašala 1,3 milijona evrov.

Srbska obvladujoča družba SF1 Group se poleg trženja štirih znamk v regiji ukvarja tudi z oddajanjem nepremičnin, prek podjetja SF1 Properties. V lasti imajo tri poslovno-trgovske centre v središču Beograda, je navedeno na spletni strani skupine.

Globalna znamka, nečedna poznanstva

Ameriško verigo trgovin z ženskim spodnjim perilom Victoria’s Secret sta leta 1977 v Kaliforniji ustanovila zakonca Roy in Gaye Raymond. Leta 1982 je znamko s takratnimi petimi poslovalnicami kupil poslovnež Les Wexner. Pod njegovim vodstvom je postala največja v svojem segmentu z več kot tisoč trgovinami v ZDA, pa tudi globalno prepoznavna zaradi uspeha kataloga in modne revije, v kateri so ekstravagantno spodnje perilo nosile supermanekenke, imenovane Angelčki (Angels, angl.).

Težave za podjetje so se začele leta 2016, ko je prodaja zastala, podjetje pa je ukinilo izdajo kataloga. Dve leti kasneje je delnica izgubila skoraj polovico vrednosti. Sledilo je negativno medijsko poročanje o kulturi šovinizma in spolnem nadlegovanju nekaterih vodilnih kadrov.

Leta 2020 je Wexner skušal podjetje prodati skladu zasebnega kapitala za več kot pol milijarde dolarjev. Posel ni uspel, Wexner pa je odstopil s položaja izvršnega direktorja krovne družbe L Brands. Leto kasneje je oddvojil Victoria’s Secret v samostojno podjetje, ki kotira na newyorški borzi, L Brands pa preimenoval v Bath & Body Works, po trgovski verigi, ki ostaja v portfelju milijarderja.

Wexner je bil po poročanju Bloomberga več kot desetletje ena glavnih strank spolnega prestopnika Jeffreyja Epsteina; ta je bil upravitelj Wexnerjevega osebnega premoženja. Po Epsteinovem domnevnem samomoru v priporu leta 2019, ko je bil finančnik obtožen trgovine z ljudmi, se je dolgoletni lastnik Victoria’s Secret sicer distanciral od prijateljstva in obžaloval poznanstvo. Forbes Wexnerjevo premoženje ocenjuje na 9,6 milijarde dolarjev.

Podjetje Victoria’s Secret je v finančnem letu, ki se je končalo 1. februarja letos, ustvarilo 6,23 milijarde dolarjev neto prihodkov od prodaje, kar je odstotek več kot leto prej. Dobiček je znašal 165 milijonov dolarjev, a je v novem letu podjetje opozorilo na “negotovo makroekonomsko okolje in spremembo v zaupanju potrošnikov”. Rekordne prihodke so beležili leta 2016 pri 7,78 milijarde dolarjev.