Dvomi ob načrtih proizvajalca sesalcev, ki bi v Nemčiji izdeloval avtomobile

Kitajski Dreame Technology, ki proizvaja sesalce, je napovedal vstop v avtomobilsko panogo.
Po tem, ko je Evropa lani uvedla carine na električne avtomobile iz Kitajske, nekateri kitajski proizvajalci iščejo proizvodne lokacije na stari celini, da bi se izognili dajatvi in ohranili prednost pred konkurenco.
Večkrat smo na primer pisali o BYD. Tovarna kitajskega podjetja na Madžarskem je že delno zgrajena, a je BYD nedavno odložil začetek množične proizvodnje v prihodnje leto. Prednost daje zagonu tovarne v Turčiji, kjer so stroški dela in energije nižji. Hkrati išče lokacijo za še eno tovarno, ki bi lahko stala v Nemčiji. Carinam se izogiba tudi z uvozom iz tajvanske tovarne.
Nemški Handelsblatt pa je pisal o nekoliko nenavadnem primeru podjetja, ki napoveduje proizvodnjo električnih avtomobilov višjega cenovnega razreda v Nemčiji, čeprav do danes ni izdelalo enega samega avtomobila.
Nad Bugatti, Bentley, Rolls Royce
Gre za kitajskega proizvajalca sesalcev, sušilnikov za lase in drugi naprav za gospodinjstvo Dreame Technology, ki ima šest tisoč trgovin v 100 državah po svetu. Ustanovitelj in izvršni direktor podjetja je Yu Hao.
Dreame Technology predvsem z robotskimi sesalniki hitro prodira tudi na evropski trg. Nedavno je svoje nove izdelke promoviral na berlinskem sejmu naprav za dom in osebno nego, pri čemer je za ambasadorja izbral nekdanjega nemškega nogometnega reprezentanta Bastiana Schweinsteigerja.
Očitno pa podjetje potencial vidi tudi v elektrifikaciji evropskega voznega parka, predvsem v avtomobilih za premožne. Dreame Technology je namreč konec avgusta uradno napovedal svoj vstop v avtomobilsko industrijo. Napovedali so, da bo njihov prvi električni avtomobil primerljiv z Bugatti Veyronom, predstavljen pa naj bi bil leta 2027.
“V segmentu luksuznih avtomobilov ni pametne blagovne znamke električnih superavtomobilov,” je podjetje navedlo v izjavi za javnost, ki jo citira CarNewsChina. “Medtem ko tradicionalne superluksuzne blagovne znamke, kot sta Bugatti in Bentley, počasi uvajajo elektrifikacijo in inteligenco, bo Dreame na novo opredelil, kaj predstavlja superluksuz v novi avtomobilski dobi.“
Avtomobilska divizija podjetja naj bi na Kitajskem že zaposlovala tisoč ljudi, vozila pa naj bi prodajala pod blagovno znamko Dreame Auto (omenja se še Star Auto). V začetku septembra je Dreame razkril fotografijo prvega športnega avtomobila, ki po poročanju tujih medijev spominja na Bugatti Chiron, ta teden pa še mestnega terenca (SUV), ki je podoben kot Rolls Royce Cullinan.
Proizvodnja v Nemčiji?
Podjetje pa po poročanju Handelsblatta preučuje tudi možnosti za vzpostavitev proizvodnje avtomobilov v Nemčiji. Kot so poročali mediji, bi lahko bila ta večja od Tesline v kraju Grünheide.
Ta mesec so predstavniki podjetja že obiskali možne lokacije. Zaradi lokalne verige dobaviteljev in bližine drugih avtomobilskih obratov ter infrastrukture je prva na seznamu želja zvezna dežela Brandenburg.
Brandenburški ministrski predsednik Dietmar Woidke je za nemške medije potrdil pogovore z družbo Dreame Technology. Podrobnosti ni želel izdati, dejal je le, da vse projekte preučijo z vso možno skrbnostjo. A iz vladnih krogov prihajajo informacije, da v zvezni deželi ni primerne lokacije za tako veliko tovarno. Tako je malo verjetno, da bi lahko Kitajci našli lokacijo in pridobili vsa potrebna dovoljenja do 2027, ko želijo začeti s proizvodnjo.
Tudi strokovnjaki so napovedi kitajskega podjetja zadržani, saj za zdaj ni ničesar ‘otipljivega’. “Lahko le upamo, da to ne bo postala jama za subvencije,” je za Handelsblatt dejal Frank Schwope, predavatelj avtomobilskega managementa na Fachhochschule des Mittelstands (FHM).
Dodajmo, da so kitajski mediji nedavno poročali o govoricah, da naj bi imel Dreame Technology likvidnostne težave, kar pa je podjetje zanikalo. V izjavi je med drugim navedlo, da so prihodke lani podvojili na 15 milijard juanov (okoli 1,8 milijarde evrov), v prvem letošnjem polletju pa so presegli lanske.
Ni prvi proizvajalec sesalcev, ki sanja avtomobile
Skepticizem v Brandenburgu krepi grenka izkušnja s kitajskim proizvajalcem baterij S-Volt, ki je napovedoval postavitev dveh tovarn v Nemčiji. Ena bi bila v Brandenburgu, prinesla pa naj bi tisoč delovnih mest. A maja lani so Kitajci načrte preklicali.
Carnewschina.com pa piše, da Dreame, ki je nekoč izdeloval predvsem sesalnike za bolj znani Xiaomi, a zdaj tega ne počne več, ni prvi proizvajalec sesalcev z ambicijami v avtoindustriji. Britansko-singapurski proizvajalec sesalcev Dyson je leta 2017 razkril načrte o izdelavi električnega avtomobila. A oktobra 2019 je podjetje projekt opustilo. Razlog? Ekonomska računica se ni izšla.
Ustanovitelj in inženir James Dyson je kasneje dejal, da je bil zaradi tega ob pol milijarde funtov (po trenutnem tečaju okoli 572 milijonov evrov).
Dreame se morda zgleduje po Xiaomiju, ki je prav tako začel izdelovati avtomobile, a dejstvo je, da gre za finančno precej šibkejše podjetje. Šef Xiaomija Lei Jun je nedavno dejal, da bo podjetje samo letos za razvoj avtomobilov namenilo 30 milijard juanov (okoli 3,5 milijarde evrov).