Slabe novice iz Volkswagna skrbijo evropske vlagatelje

Frankfurtski borzni indeks DAX teden začenja v rdečem, vlagatelje skrbi revizija napovedi Volkswagna za letošnje leto.
Frankfurtski borzni indeks DAX je do 14. ure danes izgubil 0,6 odstotka. To je precej več od pariškega indeksa CAC 40, ki je 0,15 odstotka nižje kot ob koncu petkovega trgovanja, pa tudi več od 0,3-odstotnega padca indeksa najpomembnejših podjetij v območju evra Eurostoxx 50.
Med vlagatelji v Evropi med drugim negativno odmeva poslabšanje napovedi letošnjega poslovanja nemškega avtomobilskega velikana Volkswagen, poroča STA.
Nemški avtomobilski velikan Volkswagen je v petek javnosti predstavil revidirano napoved letošnjega poslovanja. Pričakuje, da bo na ravni skupine, ki združuje deset znamk, ustvaril 5,1 milijarde evrov manj dobička.
Napovedi za letošnje prihodke medtem niso spreminjali. Tako kot do zdaj napovedujejo, da bodo ostali na ravni lanskih (351,3 milijarde evrov).
Zamik predstavitve električnega modela
Razlog za upad dobička so predvsem naraščajoči stroški in težave znamke Porsche pri prehodu na električna vozila.
Prestižna avtomobilska znamka Porsche je odložila predstavitev svojega težko pričakovanega električnega vozila zaradi zaskrbljenosti glede sprejemanja avtomobilov brez emisij. Avtomobil bo za zdaj izšel le v različici z notranjim izgorevalnim motorjem in kot priključni hibrid.
Volkswagen je napovedal, da bo zaradi navedenega oslabil svoj delež v Porscheju za 3 milijarde evrov, poleg tega pričakuje za 2,1 milijarde evrov manjši dobiček iz poslovanja, skupaj torej 5,1 milijarde evrov.
Tektonski premiki
“V avtomobilskem sektorju smo priča velikim spremembam,“ je analitikom in novinarjem v skupni telefonski konferenci povedal Oliver Blume, izvršni direktor Porscheja in Volkswagena. “Sprejeli smo ključne strateške odločitve. Zdaj je čas, da jih uresničimo. Pot bo težka in dolga, zahtevala pa bo našo polno pozornost in veliko truda.”
Volkswagen poleg tega navaja še naraščajoče stroške, ostro konkurenco iz Kitajske in višje ameriške uvozne carine. Kot smo pisali, kljub visokim carinam na uvoz kitajskih električnih vozil v Evropsko unijo (EU), njihove blagovne znamke hitro osvajajo trg in s tem zaostrujejo pogoje za evropske proizvajalce.
Lani je koncern Volkswagen sprejel varčevalni načrt, s katerim skuša podjetje vrniti h konkurenčnosti v dobi elektrifikacije. Zgoraj omenjeni dejavniki vplivajo na dobičkonosnost; koncern je imel letos v prvem polletju 158,4 milijarde evrov prihodkov, kar je podobno kot lani. Dobiček izposlovanja pa se je medletno skrčil za tretjino, z 10 na 6,7 milijarde evrov.