Kako Mate Rimac vidi prihodnost? “Večina ne bo imela avtomobilov”

Tehnologija Forbes Slovenija 7. septembra, 2025 14.51
featured image

Hrvaški izdelovalec superavtomobilov Mate Rimac verjame, da bodo v prihodnosti svoje avtomobile vozili le navdušenci nad vožnjo. Za večino drugih meni, da se bodo vozili z avtonomnimi vozili, ki jih ne bodo imeli v lasti.

7. septembra, 2025 14.51

Mate Rimac, glavni izvršni direktor skupine Rimac Group, ki vključuje podjetje združenih znamk Bugatti Rimac, je pred nekaj leti Bugattiju predlagal, da ne bi razvijali popolnoma električnega avtomobila, temveč hibrida. Rodil se je Tourbillon in odziv javnosti je pokazal, da je imel vizionar prav, piše hrvaški Forbes.

V novem intervjuju za Autoblog.com je poslovnež, ki se ga je zaradi krojenja trendov v avtomobilski industriji prijel vzdevek hrvaški Elon Musk, odgovarjal na vprašanja o prihodnosti te industrije.

Na vprašanje, kaj vidi kot naslednjo veliko stvar v panogi, brez oklevanja odgovori: “To je vsekakor avtonomna vožnja. To je sveti gral.”

Avtonomna vožnja bo varnejša

“Dosegli smo prelomno točko, kjer električni avtomobili dosegajo vsaj enako raven zmogljivosti kot avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem. Tudi doseg postaja zadovoljiv, polnjenje je hitrejše, cena pa skoraj enaka. Naslednji korak je torej avtonomna vožnja, ki bo spremenila način prevoza ljudi,” pravi Rimac.

Po njegovem mnenju bo tehnologija spremenila tudi lastništvo avtomobilov. Mnogi ljudje sploh ne bodo več imeli svojih vozil, temveč bodo uporabljali aplikacije, kot sta Uber in Lyft, ki sta že postali običajni. Toda izkušnja bo povsem drugačna, ko v avtomobilu ne bo človeškega voznika.

Predstavitev Rimčevega robotaksija Verne
Rimac je predstavil svoj projekt robotaksijev Verne (Foto: PROFIMEDIA)

“Varnejše bo z več vidikov,” pravi Rimac. “Vaš voznik Uberja je morda včeraj prispel v državo, ne pozna mesta in je morda raztresen. Robotski voznik ne bo nikoli raztresen. Nikoli ne bo gledal v svoj telefon. Nikoli ne bo pijan.” Robotaksiji odpravljajo tveganje človeškega dejavnika.

Avtomobilski navdušenci morda ne razumejo trenda avtonomne vožnje, vendar ne predstavljajo večine strank. Rimac verjame, da se bo v prihodnosti le omejeno število ljudi odločilo za lastništvo avtomobila.

“Kdo ima danes konje?”

“Seveda si želim še naprej imeti avtomobile, uživati ​​v njih in jih voziti še dolgo,” pravi. “Vprašanje pa je: koliko ljudi danes dejansko ljubi avtomobile in koliko jih je prisiljenih voziti, ker nimajo boljše možnosti?”

Spomni, da je pred sto leti vsakdo imel konja, danes pa ga imajo le tisti, ki ga resnično ljubijo. To je izbira tistih, ki so strastni do konjeniškega življenja. Prihodnost avtomobilov se po njegovem mnenju giblje v isto smer – lastništvo bo neobvezno, rezervirano za tiste, ki radi vozijo.

Rimčev električni superavtomobil Nevera je zbral vrsto Guinnessovih rekordov (Foto: RIMAC)

“Pri avtonomnih vozilih bo to izbira,” pravi Rimac. “Ljudje, ki jim avtomobili niso pomembni, jih ne bodo imeli. Avtonomne avtomobile bodo uporabljali le za prevoz od točke A do točke B. Toda tisti, ki jih imajo radi, jih bodo še vedno lahko imeli.”

Zanimivo je, da Rimac današnje sisteme za pomoč vozniku vidi kot oviro. “Rad bi, da izginejo, saj avto vozi vas, a ste vi še vedno odgovorni in še vedno krivi (v primeru nesreč). To je nekakšna prehodna faza, ki ni dobra za nikogar. Daje ti iluzijo, da sistem nekaj počne in da je varno, če pa se zgodi kaj nepredvidenega – preprosto odneha.”

“Prilagodi se ali propadi”

Na vprašanje, ali je to še vedno nujen korak na poti od točke A do točke B, prizna, da verjetno je. Vendar ne misli, da bi ga vozniki morali sprejeti kot končni cilj. To je le prehodni korak.

Autoblog.com navaja, da je Rimac korak pred trendi, kar je zagotovilo uspeh njegovega hrvaškega podjetja Rimac Automobili, pa tudi Bugattija. Zaveda se, da je dolgoročni načrt pomemben, vendar je prilagodljivost ključna. Sam je začel kot proizvajalec električnih vozil, njegov model Nevera pa je zbral na desetine Guinnessovih rekordov. Toda ko se evforija okoli električnih avtomobilov umirja, je Rimac že pripravljen na preobrat.

“Vlagatelji so nagradili tiste, ki so se podali v igro električnih avtomobilov, in kaznovali tiste, ki se niso,” pravi. “Ko sem se vključil v Bugatti, so ljudje iz Porscheja vztrajali, da bo naslednji Bugatti električni. Uspelo mi jih je prepričati, naj tega ne storijo.”

V tej panogi je lahko desetletni načrt koristen, vendar le, če vsebuje veliko sporočilo: “Prilagodi se ali propadi.” Rimac ve, da njegov načrt čez deset let – ali celo eno leto – ne bo videti enako. Opozarja na podjetja, ki so že porabila milijarde za naložbe v električne avtomobile, in pravi, da so morda šla predaleč, saj bo trajalo šest ali sedem let, da se vrnejo tja, kjer so bili. Bugatti pa je že pred petimi leti zasnoval Tourbillon z analogno notranjostjo, motorjem z notranjim zgorevanjem in atmosferskim motorjem. In imel je prav, še piše Forbes Hrvaška.

“Pot morate izbrati modro,” pravi Rimac. “Chiron obstaja že deset let, Tourbillon bo obstajal še dolgo. Zato morate biti dobri v napovedovanju – ali še bolje, ustvarjanju – trendov.”