Ste dobili paket, ki ga niste naročili? Najverjetneje gre za prevaro

Če vam je dostavljen paket, ki ga niste naročili, zanj ne plačajte odkupnine in ga ne prevzemite, opozarjajo na Zvezi potrošnikov Slovenije.
Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) opozarjajo na vse pogostejšo obliko prevare, pri kateri je ljudem na dom dostavljen paket, ki ga niso naročili, za njegov prevzem pa morajo plačati odkupnino. Vsebina prevzetega paketa je običajno brez vrednosti, potrošniki pa svojega denarja v večini primerov nikoli ne dobijo povrnjenega.
Prevaranti ciljajo na to, da bo naslovnik mislil, da je na naročilo zgolj pozabil ali da je paket naročil kdo od družinskih članov, in bo preprosto plačal odkupnino. “To je tudi največja napaka, ki jo lahko stori, saj so podatki o pošiljatelju pogosto izmišljeni, zato ga je skoraj nemogoče izslediti,” pravijo na ZPS.
Pošiljatelj paketa je pogosto iz tujine in na naključne naslove prek dostavnih služb pošilja pakete. V paketih so pogosto ceneni izdelki, denimo ponarejeni, poceni plastične igrače, včasih je škatla celo prazna.
Največja težava je, da so na paketih v večini primerov kot pošiljatelj navedena dostavna podjetja iz tujine, ki pa niso dejanski pošiljatelji. Sumljive spletne trgovine namreč blago dobavljajo prek več različnih prevoznih podjetij, da se sled zaradi omejenih možnosti poizvedovanja v državah zunaj Slovenije in EU izgubi, pojasnjujejo na Zvezi potrošnikov.
Kaj storiti, če vam je dostavljen nenaročen paket?
Najpomembnejše je, da paketov, ki jih niste naročili, ne prevzamete. To je najpreprostejši način, da se izognete tej vrsti prevare in izgubi denarja. Dostavljalcu povejte, da paketa niste naročili in ga ne boste prevzeli.
Preverite tudi, ali je paket morda naročil kateri izmed družinskih članov. Če ga ni, je zelo verjetno, da gre za prevaro, pravijo na ZPS.
Na prevaro so v preteklosti že opozorili tudi na tržnem inšpektoratu, kjer so priporočili še, da pred plačilom preverite naziv podjetja in njegov naslov. Če vam pošiljatelj ni znan ali sploh ni naveden, paket zavrnite.
Kaj, če ste paket že prevzeli?
Če ste paket že prevzeli in plačali, shranite vse podatke (naslov pošiljatelja, embalažo, vsebino) in prijavite primer policiji. Če gre za slovensko podjetje, je sicer pristojen tržni inšpektorat. A kot še dodajajo na Zvezi potrošnikov, ne računajte preveč na to, da vam bo denar povrnjen.
Inšpektorat je prav tako že svetoval, kaj storiti, če nenaročeni paket nima odkupnine in ga prevzamete, a nato ugotovite, da je v paketu račun. Tega niste dolžni plačati. Prav tako niste dolžni paketa vračati na svoje stroške, so zatrdili.