Kako lahko hotel na Jadranu, mimo katerega se vozimo na morje, tako propada

Novice Andreja Lončar 17. avgusta, 2025 13.22 > 17. avgusta, 2025 13.24
featured image

Na počivališču pri predoru Sveti Rok na Hrvaškem stoji nedokončan hotel, ki bi zdaj lahko dobil novega upravljalca. Ali pa novega starega.

17. avgusta, 2025 13.22 > 17. avgusta, 2025 13.24

Hotel na počivališču Marune, ki se je nekoč imenoval Velebitska kraljica, je leta 2008 zgradil Mladen Nekić. Ima tri nadstropja, 36 sob in restavracijo. Gradnje niso nikoli zaključili, nikoli ni sprejel gostov, je pred časom poročal hrvaški Tportal.

Na frekventni lokaciji ob avtocesti, po kateri se poleti vozi na milijone turistov, namenjenih na hrvaško obalo, razpadajoč objekt pritegne tudi pozornost turistov. Ti se sprašujejo, kako lahko hotel na tako lepi lokaciji z razgledom na Jadransko morje propada.

O razlogih v nadaljevanju. Hrvaške avtoceste (HAC) pa zdaj – že petič – iščejo koncesionarja, ki bi tu v dveh letih uredil trizvezdični hotel. Dobile so dve zavezujoči ponudbi.

Zakaj je projekt obstal

Nekić, ki ga hrvaški mediji imenujejo “kralj pršuta”, je leta 2006 dobil 25-letno koncesijo HAC, državnega podjetja, ki je lastnik avtocestnega postajališča. Dobil je tudi posojilo Hrvaške poštne banke, ki ga je zavaroval s koncesijsko pogodbo.

A projekt je leta 2008 zastal zaradi težav Nekićeve osnovne dejavnosti, pršutarne, ki so bile posledica prevelike zadolženosti in finančne krize.

Podjetje Mataš MN je leta 2010 pristalo v stečaju, a je Nekić malo pred tem koncesijo za hotel na Marunah prenesel na novo podjetje Jasen. Takrat si je prislužil ovadbo zaradi suma oškodovanja upnikov.

V letih zatem bi moral plačevati koncesnino HAC, okoli štiri tisoč evrov mesečno, a tega ni izpolnjeval. Ker ni odplačeval posojila, je HPB zasegla koncesijo in jo poskušala prodati, a neuspešno.

Mediji so večkrat vprašali državne HAC, zakaj enostavno ne prekinejo pogodbe, a so v podjetju zatrjevali, da bi enostranska prekinitev prinesla dodatne stroške upravljalcu avtocest.

Leta 2016 je nato še drugo Nekićevo podjetje končalo v stečaju. Takrat je koncesijska pogodba prenehala veljati, objekt pa je zaradi davčnega dolga podjetja Jasen pristal v lasti države. Nekić ga je sicer v sodnem sporu želel dobiti nazaj, a je leta 2019 občinsko sodišče v Zadru izdalo nepravnomočno sodbo v korist Republike Hrvaške.

Nekić se je prijavil, a naj bi imel malo možnosti

Hrvaške avtoceste so v iskanju novega koncesionarja izvedle že štiri (neuspešne) razpise. Do zdaj je bila težava odprt spor z Nekićem.

V petem poskusu pa je HAC prejel dve ponudbi, pri čemer je ena od Nekića, ki se je na razpis prijavil s podjetjem Velebitska kraljica. Drugi ponudnik je lastnik trgovca z rabljenimi vozili Ivan Pehar. Njegovi podjetji TRCZ Automobili, ki se ukvarja s trgovino z rabljenimi vozili, in Auto Flota, ki je specializirano za dolgoročno oddajo in servis vozil, sta skupaj ustvarili 38 milijonov evrov prihodkov.

Kot piše Poslovni.hr, Nekić nima veliko možnosti, da bi postal novi koncesionar. Kot edino merilo pri izbiri ponudbe je HAC določil višino najemnine, višji znesek od obeh kandidatov pa je ponudil Pehar. Izhodiščni znesek za mesečno najemnino v razpisu je določen na 5.257 evrov brez DDV. Nekić je ponudil 5.258 evrov, Pehar pa 5.307 evrov mesečno.

Tudi Pehar se je že prijavil na zadnji razpis HAC, a ni uspel, saj finančne zmogljivosti podjetja Flota Energy takrat niso prepričale HAC. Če bo v petem poskusu izbran kdo od dveh prijavljenih, bo s HAC sklenil pogodbo za 35 let.