Atlantic Grupo tarejo drage surovine, slovenska hči ima novo vodstvo

Posel Andreja Lončar 24. julija, 2025 11.51
featured image

Proizvajalka Barcafeja, Argete in mnogih drugih znamk letos povečuje prihodke, dobiček pa se manjša.

24. julija, 2025 11.51

Hrvaška Atlantic Grupa v večinski lasti Emila Tedeschija je v prvi polovici leta dosegla prihodke od prodaje v višini 559,5 milijona evrov, kar v primerjavi z enakim obdobjem lani predstavlja rast za 9,2 odstotka.

Dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo (EBITDA) je ob polletju znašal 50,7 milijona evrov, kar je 11,7 odstotka manj kot v enakem obdobju lani. Čisti dobiček je upadel za 39,4 odstotka in znaša 14,8 milijona evrov.

“Kljub močnemu porastu prihodkov je dobičkonosnost pod pritiskom zaradi rekordnih cen surove kave in kakava ter zavestnih vlaganj v zaposlene in blagovne znamke z namenom dolgoročne rasti. Naši dve novi blagovni znamki, DoNatural in Lemonish, dosegata odlične tržne rezultate, portfelj pa smo razširili z inovacijami, kot sta Smoki Protein in Argeta Snack,” je ob objavi rezultatov povedal predsednik uprave Atlantic Grupe Tedeschi.

Usmeritev v osnovno dejavnost

Dodal je, da se je Atlantic Grupa z zavezujočo ponudbo za nakup murskosoboškega podjetja Osem ter s prodajo proizvodnje in blagovne znamke MontanaHvala strateško usmerila v krepitev temeljnih izdelčnih skupin.

Tu povejmo, da morajo biti pred prevzemom podjetja Osem, ki proizvaja paštete Kekec, izpolnjeni še nekateri pogoji, ki pa za zdaj javnosti niso znani. Poleg tega mora posel odobriti regulator.

Izdali pa so tudi nove korporativne obveznice v višini 80 milijonov evrov.

Kava in Donat poganjala rast

V prvem polletju 2025 je največjo rast med strateškimi poslovnimi področji beležila kava, ki jo poleg Barcaffeja sestavlja še srbska znamka Grand kafa. To področje praviloma skupini prinese četrtino letnih prihodkov.

V prvem polletju so se prihodki tu dvignili za 27,1 odstotka, a je treba povedati, da so se izdelki v tej kategoriji dražili zaradi rasti cen surovin, tako da celotne rasti ne gre pripisati povečanju prodanih količin. Konec januarja letos so iz podjetja sporočili, da sta se borzni ceni arabike in robuste lani skoraj podvojili.

Druga najhitreje rastoča kategorija je bil Donat s 14,5-odstotno rastjo prodaje v prvem polletju, pri delikatesnih namazih je bila rast 13,6-odstotna.

Kar se tiče prodajnih trgov, so največjo rast beležili v Srbiji (25,2 odstotka) in Severni Makedoniji (13,9 odstotka). Na največjem hrvaškem trgu je bila prodaja višja za slabih šest odstotkov. Kako je bilo v Sloveniji, v podjetju ne navajajo.

Novo vodstvo slovenske hčere

Pred tedni je iz podjetja sicer prišla presenetljiva vest, da odhaja dolgoletni direktor slovenske hčerinske družbe Atlantic Droga Kolinska Enzo Smrekar. Ta je na poslovnem omrežju Linkedin navedel, da so razlog spremenjene osebne okoliščine.

Od konca junija podjetje vodi direktor Mate Štetić, ki ima prebivališče na Hrvaškem, v juliju pa se mu je pridružila še Darja Teržan kot prokuristka. Teržan je v Atlantic Grupo prišla leta 2018, sprva na položaj direktorice programa Gourmet. Od leta 2020 do začetka julija letos pa je bila izvršna direktorica poslovnega področja Donat.

V današnjem sporočilu podjetje navaja zanimivost, da je slovenska družba z ukrepi (ki jih sicer podrobneje ne pojasni) porabo električne energije na tono izdelkov Argeta zmanjšala za 30 odstotkov, skupno porabo pa za 11 odstotkov.