Tesla z največjim padcem prodaje v desetletju. Musk: Težav še ni konec

Posel Forbes Slovenija 24. julija, 2025 10.55
featured image

Analitiki za padec Teslinega dobička krivijo politično udejstvovanje Elona Muska. Na slabe četrtletne rezultate so vplivale tudi Trumpove carine.

24. julija, 2025 10.55

Proizvajalec električnih avtomobilov Tesla je v drugem četrtletju letošnjega leta ustvaril 1,17 milijarde dolarjev čistega dobička, kar je 16 odstotkov manj kot v enakem četrtletju lani, in pomeni drugo zaporedno četrtletje s padcem dobička. Prihodki so nazadovali za 12 odstotkov na 22,5 milijarde dolarjev, poroča STA.

Tesla je v tem obdobju kupcem dostavil 384.122 vozil, kar je 13,5 odstotka manj kot v drugem četrtletju lani, prihodki od prodaje avtomobilov pa so padli za 16 odstotkov na 16,66 milijarde dolarjev, je v sredo sporočilo podjetje. Po navedbah Reutersa gre za največji četrtletni padec prodaje vozil v več kot desetletju.

V prihodnjih mesecih bi lahko prodaja porasla, saj se zvezne subvencije za električna vozila iztečejo konec septembra in nekateri kupci bodo morda pohiteli z nakupom, čeprav se protesti in bojkoti Teslinih vozil zaradi Muskovega udejstvovanja v zvezni vladi ZDA v okviru urada za vladno učinkovitost v ZDA in po svetu nadaljujejo.

Delnice Tesle so se po objavi poslovnih rezultatov v podaljšanem borznem trgovanju v sredo pocenile za 4,44 odstotka na 317,80 dolarja, piše STA.

Odmevni prepir in ukinitev subvencij

Ameriški analitiki za padec dobička krivijo politično udejstvovanje glavnega izvršnega direktorja Elona Muska v vladi Donalda Trumpa, ki se je neslavno končalo z odmevnim prepirom, in prehod na novi model električnega avtomobila Y, ki se je začel prodajati marca letos, poroča CNBC.

Musk je v pogovoru z analitiki po objavi poslovnih rezultatov dejal, da podjetje zaradi ukinitve subvencij za električna vozila v novem proračunskem zakonu čaka nekaj težavnih četrtletij.

Od 30. septembra kupci ne bodo več deležni 7.500 dolarjev davčne olajšave za nakup električnega vozila. Poleg tega se težave pričakuje, dokler razvoj avtomobilov brez voznika ne bo začel prinašati dobička, navaja STA.

Je pa Musk vztrajal, da tehnološke prednosti Tesle omogočajo dolgoročno dobičkonosnost.

Dobiček odnašale tudi carine

Na slabe rezultate v drugem četrtletju je sicer vplivala tudi Trumpova carinska politika. Teslo naj bi stala okrog 300 milijonov dolarjev.

Tesla se sooča tudi z vse večjo konkurenco, zlasti s kitajskih avtomobilskih proizvajalcev, ki beležijo močne dobičke zunaj ameriškega trga. V Evropi, kjer Tesla upravlja tovarno v bližini Berlina, njegova prodaja upada že več mesecev.

Medtem Musk nadaljuje prizadevanja za prihodnost Tesle na področju avtonomne vožnje in robotike. Junija je v Austinu v Teksasu uvedel svojo prvo storitev robotaxi, še piše STA.