Sprememba načrta: zagon štirimilijardne tovarne pri naših sosedih bo še počakal

BYD večjo pozornost trenutno namenja zagonu tovarne v Turčiji, kjer so stroški dela in energije nižji.
Kitajski proizvajalec električnih vozil BYD bo začetek množične proizvodnje v svoji novi tovarni električnih vozil na Madžarskem odložil do leta 2026. Prav tako naj bi obrat vsaj prvi dve leti deloval pod svojo zmogljivostjo, so za Reuters povedali viri, seznanjeni z zadevo. Kot smo pisali, je bil začetek obratovanja madžarske tovarne pred tem predviden za oktober.
BYD tovarna v Szegedu na jugu Madžarske, vredna štiri milijarde evrov (okrog 4,6 milijarde dolarjev), bo ob začetku množične proizvodnje v celotnem letu proizvedla le nekaj deset tisoč vozil. To bi bil le delček začetne proizvodne zmogljivosti tovarne, ki znaša 150.000 vozil. Sčasoma naj bi se zmogljivost tovarne povečala na 300.000 avtomobilov na leto.
Proizvodnja v Szegedu naj bi se leta 2027 povečala, a bo še vedno pod načrtovano zmogljivostjo, so za Reuters navedli viri.
Preusmeritev v Turčijo
Vodilni kitajski proizvajalec avtomobilov je svoje napore očitno preusmeril v Turčijo, kjer so stroški dela in energije nižji. BYD bo v svoji novi tovarni v Manisi na zahodu Turčije avtomobile namreč začel izdelovati prej kot načrtovano.
Turška tovarna, vredna milijardo dolarjev, bo konec prihodnjega leta začela proizvajati z letno zmogljivostjo 150.000 avtomobilov, kar bo več od proizvodnje madžarske tovarne. Leta 2027 bo proizvodnja v Turčiji po napovedih Reutersovih virov precej presegla 150.000 avtomobilov, leta 2028 pa načrtujejo novo močno povečanje proizvodnje.
Turčija že dolgo služi kot nizkocenovno proizvodno središče za velike proizvajalce avtomobilov, vključno s Toyoto, Stellantisom, Fordom, Hyundaiem in Renaultom.
Udarec za EU
Prednostni zagon tovarne v Turčiji pred tovarno na Madžarskem bi bil korak nazaj za Evropsko unijo, ki upa, da bodo njene carine na električna vozila, izdelana na Kitajskem, pritegnile kitajske naložbe in s tem delovna mesta v proizvodnji, piše Reuters.
Prav carine Bruslja so bile povod za gradnjo tovarn na Madžarskem in v Turčiji, saj bi ti kitajskemu proizvajalcu omogočili prodajo v Evropi brez carin. A čeprav bi se BYD s prodajo iz obeh lokacij izognil evropskim carinam, Turčija omogoča nižje stroške dela in energije.
Vsi avtomobili BYD, prodani v Evropi, so trenutno izdelani na Kitajskem, zato zanje veljajo skupno 27-odstotne carine.
Sprememba proizvodnih načrtov prihaja v času, ko BYD prenavlja svoje evropske operacije. Povpraševanje po električnih vozilih BYD, ki so cenejša od modelov evropskih tekmecev, v regiji strmo narašča. S&P Global Mobility ocenjuje, da bo BYD letos v Evropi prodal 186.000 vozil, potem ko jih je lani prodal 83.000. Do leta 2029 naj bi prodaja dosegla skoraj 400.000 enot, povzema Reuters.