Croatia Airlines, ki se bori z izgubami, pozimi načrtuje skoraj deset tisoč letov

Hrvaški letalski prevoznik Croatia Airlines je objavil zimski vozni red za sezono 2025/2026, ki predvideva 27 mednarodnih povezav in skoraj deset tisoč letov.
Croatia Airlines v zimskem obdobju načrtuje je 9.811 letov, na katerih bo na razpolago 1,12 milijona sedežev. To je 7,7 odstotka več letov in 21 odstotkov razpoložljivih sedežev več kot lani, poroča STA.
Zimski vozni red velja od 26. oktobra do 28. marca prihodnje leto.
V tem času bo imela Croatia Airlines 27 mednarodnih linij, s katerimi bo šest hrvaških letališč povezovala s 17 tujimi. Hkrati omogoča notranje povezave iz Zagreba v Split, Dubrovnik, Pulj in Zadar ter lete iz Pulja in Zadra.
Kot poroča STA, je pomembna novost v zimskem voznem redu podaljšanje trajanja nekaterih sezonskih linij, ki bodo zdaj obratovale skozi celotno zimo. Med njimi so Zagreb-Berlin, Zagreb-Stockholm, Zagreb-Barcelona, Split-Istanbul, Dubrovnik-Frankfurt in Dubrovnik-Rim, nadaljevali pa se bodo tudi leti, ki povezujejo Reko, Osijek in Zadar z Münchnom.
Zamude pri dobavi letal
V lanskem letu je hrvaški nacionalni prevoznik prepeljal 1,8 milijona potnikov, kar je šest odstotkov več kot v letu 2023, a je posloval z izgubo. Prihodki so znašali 268,5 milijona evrov, kar je 1,8 odstotka več kot leto prej, odhodki pa so se povečali za deset odstotkov na 287,9 milijona evrov.
Pod črto je podjetje ustvarilo 16 milijonov evrov izgube iz poslovanja, čista izguba pa je znašala 19,6 milijona evrov. V letu 2023 je imela Croatia Airlines čisti dobiček v višini 2,3 milijona evrov.
Podjetje je po poročanju Jutarnji.hr v letnem poročilu kot razlog za slabše poslovanje navedlo operativne in finančne izzive, povezane z menjavo flote, zaradi katerih so izgubo pričakovali. Med drugim navajajo, da je bila dobava dveh novih letal Airbus A220, ki so ju pričakovali pred začetkom lanske poletne sezone, večkrat prestavljena. Eno letalo je začelo leteti v začetku avgusta, drugo pa šele konec decembra. Zamude naj bi nastajale tudi pri vzdrževanju drugih letal.
Da je podjetje sledilo voznemu redu in ohranilo slote na letališčih, je moralo posegati po dragih kratkoročnih najemih letal, kar pa je poslabšalo finančne kazalce, je poročal Jutarnji.hr.
Slab začetek leta
A tudi v prvem letošnjem četrtletju je podjetje kljub rasti števila potnikov zabeležilo triodstotni upad prihodkov (na 42,9 milijona evrov) in 15,9 milijona evrov čiste izgube. To je precej več kot 9,9 milijona evrov izgube v lanskem prvem četrtletju in ena najvišjih četrtletnih izgub, je poročal Ex-Yu aviation. Višji so predvsem stroški amortizacije po nakupu dveh novih letal ter stroški dela.
Podjetje je imelo konec četrtletja negativen kapital. Zdaj računa, da bo močna poletna sezona izboljšala tudi poslovne izkaze.