Novost, ki bi spremenila spletno brskanje in izzvala primat Googla

Perplexity je uradno predstavil svoj prvi brskalnik z umetno inteligenco Comet, tuji mediji so razkrili, da bo podobno v kratkem storil tudi OpenAI.
Globalni trg spletnega iskanja dolga leta obvladuje Google z brskalnikom chrome, ki pokriva okoli dve tretjini trga ter ima tri milijarde uporabnikov, sledi Applov safari. Ponudniki storitev umetne inteligence pa želijo spremeniti način, kako brskamo in uporabljamo internet – želijo, da njihovi brskalniki, opremljeni s klepetalniki, postanejo vstopna točka za splet.
Ta teden je podjetje PerplexityAI, ki so ga leta 2022 skupaj ustanovili Aravind Srinivas, Denis Yarats, Johnny Ho in Andrew Konwinski, vanj pa sta vložila tudi Jeff Bezos in Nvidia, predstavilo novi spletni brskalnik Comet, ki ga poganja integrirana umetna inteligenca. Kot poročajo mediji, naj bi šlo za vmesnik, ki mu lahko uporabniki postavljajo vprašanja, ima pa tudi pomočnika, ki lahko primerja izdelke, povzema informacije in drugo.
Storitev je trenutno na voljo naročnikom, ki plačujejo po okoli 200 dolarjev mesečno, v prihodnjih mesecih pa naj bi širili bazo uporabnikov tudi prek vabil.
S svojim brskalnikom tudi OpenAI
V kratkem pa namerava svoj brskalnik predstaviti tudi OpenAI, upravljavec klepetalnika ChatGPT, so Reutersu razkrili trije ljudje, ki so seznanjeni z zadevo. Po njihovih besedah naj bi brskalnik začel delovati v prihodnjih tednih.
Že s pojavom klepetalnika ChatGPT, ki je bil objavljen konec novembra 2022, se je v medijih odprla razprava, ali je ta pravzaprav novi Google. Novi brskalnik naj ne bi prinesel še enega vmesnika za brskanje po spletu, temveč naj bi imel vgrajenega pogovornega pomočnika, podobnega ChatGPT, ki zmanjšuje potrebo po klikanju in iskanju ter pomaga hitreje najti tisto, kar želimo.
Strah za oglaševalski kolač
Novi brskalnik bi OpenAI po pisanju Reutersa prinesel neposrednejši dostop do podatkov o uporabnikih, brez posredovanja Googla.
ChatGPT ima hitro rastočo bazo uporabnikov; konec lanskega leta jih je bilo 300 milijonov tedensko, prvi mož družbe Sam Altman pa je nedavno po poročanju Forbesa dejal, da so zdaj številke že pri 500 milijonih tedensko. Če bi samo del te baze začel uporabljati novi brskalnik, bi lahko zmanjšal nadzor Googla nad prometom na spletu, pišejo tuji mediji.
Če bi se nova brskalnika prijela, bi to lahko pomenilo tudi pritisk na oglaševalske prihodke Alphabeta, katerih pomemben element je prav Chrome. Ta namreč zagotavlja informacije o uporabnikih, ki Googlu pomagajo učinkoviteje in donosneje usmerjati oglase ter tudi usmerjanje uporabnikov na lastni iskalnik, ki je v chromu privzeta možnost, piše Reuters.