Kitajski luksuzni “električar”, ki je v štirih letih prehitel evropske velikane

Novice Jakob Murovec 19. junija, 2025 05.20
featured image

Spremljevalce kitajskega avtomobilskega trga je zagotovo presenetil podatek o najbolj prodajanih luksuznih avtomobilih v tej državi. Če so bile običajno na vrhu lestvice evropske znamke, kot so BMW, Mercedes ali Porsche, je lani prvo mesto zasedel domačin.

19. junija, 2025 05.20

Največ, okoli 151.000 avtomobilov, je po podatkih svetovalnega podjetja ThinkerCar prodal kitajski Aito. Gre za znamko proizvajalca Seres Group, ki se osredotoča na izdelavo električnih luksuznih avtomobilov tipa SUV. Triumf v kategoriji luksuznih avtomobilov, kamor na Kitajskem štejejo vse modele dražje od 60.000 evrov, je bil za marsikoga presenečenje. Aito je namreč na trg prišel leta 2021.

Avtomobili pod to znamko so plod sodelovanja med skupino Seres Group in tehnološkim velikanom Huawei. Ta je pomagal pri zasnovi in razvoju ter podjetju ponudil svoje tehnološke zmogljivosti. Tako na primer zaslone v Aitovih modelih poganja Huaweiev operacijski sistem Harmony.

Od vzmeti prek mini kombijev do električnih avtomobilov

Če je Aito na sceni le kaka štiri leta, pa je Seres Group v svetu avtomobilov že zelo dolgo. Skupina, ki je šla skozi vrsto preimenovanj in preoblikovanj, je bila ustanovljena leta 1986, ko je izdelovala komponente za belo tehniko in vzmeti za avtomobilske sedeže. Leta 1996 se je preusmerila v izdelavo amortizerjev za avtomobile in motocikle. Leta 2002 so začeli izdelovati poceni motocikle, leto kasneje pa so v partnerstvu s podjetjem Dongfeng Motor Corporation odprli tovarno vozil. Pretežno so izdelovali manjše, poceni kombije z bencinskimi in dizelskimi motorji, ki so se zunaj Kitajske prodajali pod znamko DFSK.

Kot piše na spletni strani skupine, je leta 2016 iz tovarne DFSK prišel prvi SUV, takrat še na bencinski pogon. Hkrati so v ZDA ustanovili zagonsko podjetje SF Motors s ciljem, da začnejo izdelovati električna vozila. Sledili so prvi sestanki in pogovori o sodelovanju s Huaweiem in podpisi pogodb s proizvajalci baterij. Prvi električni avtomobil z imenom Seres SF5 so izdelali leta 2019.

Avtomobili Aito na razstavi
Aitov model M9 (Foto: PROFIMEDIA)

Seres Group ima v lasti več znamk. Na področju električnih vozil skupaj s Huaweiem izdeluje luksuzne avtomobile znamke Aito, ki se prodajajo le na Kitajskem. Skoraj povsem enake avtomobile bomo našli tudi pod znamko Seres, ki je namenjena izvozu. Dimenzije in zmogljivosti modelov Aito in Seres so skoraj enake, morda se nekoliko razlikujejo v opremi. Tu je še serija cenovno ugodnejših električnih avtomobilov z imenom Landian, ki je prav tako v lasti skupine Seres Gorup.

Kaj pa podjetje in znamka DFSK? Skupina Seres Group je leta 2020 odkupila Dongfengov delež, postala edina lastnica podjetja in ga leta 2023 preimenovala v Seres Automobile (Hubei). Ta proizvaja električne in klasične avtomobile, SUV in manjše kombije pod znamkami Fengon in DFSK.

Prihodnost negotova, na vrata Huaweia trka konkurenca

Lastniška struktura skupine Seres Group je kombinacija zasebnih investitorjev, državnih družb in agencij. Po podatkih spletne strani Market Screener ima največji delež v lasti družina Zhang, ki je ustanovila skupino in jo še vedno vodi. Kot drugi največji deležnik je navedena kitajska agencija, ki upravlja državna podjetja. Delež je namreč ob Seresovem prevzemu DFSK odkupil Dongfeng Motor Corporation, ki je v državni lasti. Drugi deležniki imajo v lasti manjše deleže.

Seresov uspeh pa bi lahko bil kratkega daha. Kot piše Bloomberg, se je trg luksuznih avtomobilov na Kitajskem lani zmanjšal za 23 odstotkov, na kar naj bi vplivala upočasnitev gospodarske rasti v državi in šibko razpoloženje potrošnikov. Tu je tudi cenovna vojna s konkurenco, pri kateri je Aito začel zaostajati. Tako je po podatkih podjetja ThinkerCar v prvih dveh mesecih tega leta Mercedes prodal 22.160 vozil, BMW pa 18.130, s čimer sta prehitela Aito, ki je prodal 17.190 vozil. V prvem četrtletju se je zmanjšala tudi celotna prodaja podjetja Seres Group, in sicer za 42 odstotkov.

Še bolj pereče vprašanje pa je Seresovo partnerstvo s Huaweiem, ki je marsikoga prepričalo k nakupu prav tega avtomobila. Po poročanju Bloomberga je Huawei podobne dogovore o sodelovanju sklenil tudi z nekaterimi drugimi avtomobilskimi proizvajalci. S podjetjem Chery Automobile Co. imata skupno znamko Luxeed, s podjetjem BAIC pa so zagnali projekt Stelato. Huaweieve pametne funkcije bo v svojih vozilih ponudil tudi BMW. Do tehnologije, ki je Aitove modele ločevala od drugih znamk, se bo tako dokopala tudi konkurenca.