Evropski avtodobavitelji: Kitajske izvozne omejitve ustavljajo našo proizvodnjo

Novice Forbes Slovenija 5. junija, 2025 16.30
featured image

Kitajske izvozne omejitve za redke zemlje in magnete so povzročile zaprtje več proizvodnih linij in tovarn po vsej Evropi, navajajo v Evropskem združenju avtomobilskih dobaviteljev.

5. junija, 2025 16.30

Evropsko združenje avtomobilskih dobaviteljev (CLEPA) je pozvalo k nujnemu ukrepanju proti motnjam, ki jih v evropski avtomobilski industriji povzročajo kitajske izvozne omejitve za redke zemlje in magnete. “Zaradi globoko prepletenih globalnih dobavnih verig kitajske izvozne omejitve že ustavljajo proizvodnjo v evropskem sektorju dobaviteljev,” je dejal Benjamin Krieger, generalni sekretar CLEPA.

Kot navajajo, so izvozne omejitve povzročile zaprtje več proizvodnih linij in tovarn po vsej Evropi, v prihodnjih tednih, ko se bodo zaloge izčrpale, pa gre pričakovati nadaljnje posledice.

“Nujno pozivamo EU in kitajske organe, naj se vključijo v konstruktiven dialog, da se zagotovi preglednost, sorazmernost in skladnost postopka izdajanja dovoljenj z mednarodnimi normami,” je še dodal Krieger.

Odobrena le četrtina izvoznih dovoljenj

Komponente, podvržene kitajskim izvoznim omejitvam, so ključnega pomena tako za vozila z notranjim zgorevanjem kot za električna vozila, kar poudarja daljnosežne posledice ukrepov, je CLEPA zapisala v sporočilu za javnost na svoji spletni strani.

Ob tem je navedla, da je bilo kitajskim organom od začetka aprila predloženih več sto vlog za izvozna dovoljenja, vendar je bilo odobrenih le približno četrtina. “Postopki so nejasni in neenotni v različnih provincah, pri čemer so nekatera dovoljenja zavrnjena iz proceduralnih razlogov, druga pa zahtevajo razkritje občutljivih informacij o intelektualni lastnini,” piše.

V združenju dodajajo, da čeprav nadzor izvoza izdelkov z dvojno rabo ni neobičajen, taki ukrepi običajno temeljijo na preglednih ocenah tveganja in se izvajajo z ustreznim časovnim prednostnim rokom, da se omogoči prilagoditev. “Sedanja praksa ne ogroža le motenj v trgovini, ampak tudi spodkopava zaupanje v globalno dobavno verigo,” pravijo.

CLEPA: Diverzifikacija oskrbe ne prinaša takojšnje rešitve

Trenutni izzivi poudarjajo pomen konstruktivnega sodelovanja med Kitajsko in EU za zagotovitev stabilnih in odpornih dobavnih verig za globalni avtomobilski sektor, pravijo v združenju in dodajajo, da imata Kitajska in Evropa skupen interes za zaščito celovitosti globalnih dobavnih verig in trgovine.

Ob pozivih EU in kitajskim organom k ukrepanju še opozarjajo, da ukrepi Evrope za diverzifikacijo virov oskrbe in naložbe v razvoj elektromotorjev brez redkih zemelj ne ponujajo kratkoročnih rešitev in ne morejo odpraviti akutnih tveganj, s katerimi se trenutno soočajo dobavne verige. Prav tako ti ogrožajo avtomobilsko proizvodnjo in tisoče delovnih mest v Evropski uniji, zaključuje CLEPA.