Afera dieselgate dobiva epilog: dvema menedžerjema Volkswagna zaporna kazen

Novice Forbes Slovenija 26. maja, 2025 15.34
featured image

Deželno sodišče v Braunschweigu je enega od nekdanjih menedžerjev Volkswagna, vpletenih v afero dieselgate, obsodilo na štiri leta in pol zapora, drugega pa na dobri dve leti in pol. Dvema je izreklo pogojno zaporno kazen.

26. maja, 2025 15.34

Nemško sodišče je skoraj desetletje po izbruhu afere dieselgate je v ponedeljek obsodilo štiri nekdanje menedžerje podjetja Volkswagen zaradi njihove vloge v škandalu z emisijami dizelskih motorjev, ki je omadeževal ugled avtomobilskega proizvajalca in ga stal več milijard evrov, poroča Bloomberg.

Po štirih letih sojenja je deželno sodišče v Braunschweigu nekdanjemu izvršnemu direktorju Heinzu-Jakobu Neusserju izreklo pogojno zaporno kazen enega leta in treh mesecev za njegovo vlogo v aferi. Pogojno kazen so izrekli tudi menedžerju Thorstenu D., in sicer v višini enega leta in 10 mesecev.

Še en menedžer, nekdanji vodja razvoja dizelskih motorjev, ki ga je mogoče identificirati le kot Jensa H., mora zaradi manipulacije z več kot dvema milijonoma vozil odsedeti štiri leta in pol. Nekdanji menedžer Hanno J., nekdanji vodja oddelka za pogonsko elektroniko, je bil obsojen na dve leti in sedem mesecev, navaja Bloomberg. Vsi štirje obtožbe zanikajo in so že napovedali pritožbo.

Skupaj z omenjenimi štirimi menedžerji je bil prvotno obtožen tudi nekdanji glavni izvršni direktor Volkswagna Martin Winterkorn, vendar je bilo njegovo sojenje zaradi zdravstvenih razlogov večkrat preloženo. Winterkorn, ki je s položaja odstopil le nekaj dni po razkritju afere septembra 2015, je prav tako zanikal kakršno koli kršitev.

Zaradi škandala že ob 33 milijard evrov

Spomnimo, da je afera dieselgate izbruhnila, ko je ameriška okoljska agencija EPA 18. septembra 2015 javnosti razkrila Volkswagnovo goljufanje na testih izpušnih plinov. Volkswagen je priznal vgradnjo in uporabo opreme za prirejanje vrednosti izpustov v avtomobilih z dizelskim motorjem, da bi na ta način ustrezali zakonsko določenim vrednostim v ZDA. Škandal se je nato razširil na ostale proizvajalce.

V afero je bilo po prvih ocenah vpletenih devet milijonov avtomobilov, prodanih v Evropi in ZDA, a je sodišče med sojenjem zadevo zožilo na manj kot štiri milijone vozil.

Škandal je avtomobilskega proizvajalca do zdaj stal več kot 33 milijard evrov, vključno z visokimi sankcijami v ZDA. Podjetje se še vedno sooča s civilnimi sodnimi postopki v matični državi, vključno z devetimi milijardami evrov vredno skupinsko tožbo vlagateljev. Kot smo že poročali, je lani novembra poravnavo doseglo tudi več tisoč slovenskih potrošnikov, vključenih v kampanjo PreVWara.

Omenjeni menedžerji so bili goljufij obtoženi leta 2019, sojenje v Braunschweigu je po dveh preložitvah zaradi pandemije steklo leta 2021. Na desetine preiskav proti drugim zaposlenim je bilo umaknjenih ali pa jim je bila dovoljena poravnava, še piše Bloomberg.