BYD išče lokacijo za tretjo evropsko tovarno. Kam pogleduje?

BYD naj bi sledil priporočilom Pekinga, da tovarn na evropskih tleh ne odpirajo v državah, ki so podprle dodatne carine za električna vozila s Kitajske.
Kitajski proizvajalec električnih avtomobilov BYD razmišlja o odprtju tovarne v Nemčiji, je za Reuters povedal neimenovani vir, seznanjen z zadevo. To bi bila po Turčiji in Madžarski tretja evropska tovarna kitajskega velikana.
Kitajski proizvajalci avtomobilov želijo v Evropi postaviti tovarne, da bi v regiji prodali več cenovno ugodnih vozil ter tako izzvali evropske konkurente, saj se povpraševanje na Kitajskem – največjem avtomobilskem trgu na svetu – upočasnjuje.
Prav tako se želijo proizvajalci avtomobilov s takšno strategijo izogniti dodatnim carinam, ki jih je EU lani uvedla na kitajska električna vozila, dodaja Reuters.
Pred kratkim je podpredsednica BYD Stella Li v intervjuju za Automobilwoche dejala, da podjetje res išče tretjo evropsko lokacijo za svojo tovarno, vendar ni razkrila možnih lokacij.
Vir je za Reuters povedal, da je Nemčija prva izbira Kitajcev, vendar znotraj podjetja potekajo razprave zaradi visokih stroškov dela in energije, nizke produktivnosti ter pomanjkanja fleksibilnosti. Končne odločitve še niso sprejeli. Razmišljali naj bi o prevzemu katere od tovarn, ki bi jih lahko zaprli nekateri domači proizvajalci, zlasti Volkswagen.
Nemci niso podprli dodatnih carin na kitajska vozila
Nemčiji bi lahko dodatne ‘točke’ prineslo tudi lansko glasovanje proti uvedbi dodatnih evropskih carin na električne avtomobile iz Kitajske, ki so bil sicer kljub temu sprejete. Proti so poleg Nemčije glasovale še Slovenija, Madžarska, Malta in Slovaška.
BYD naj bi po poročanju Reutersa sledil navodilom Pekinga, da ne investira v države, ki podpirajo dodatne carine na kitajska električna vozila. To pomeni, da podjetje trenutno izključuje nekatere članice EU, kot sta Italija in Francija, saj sta podprli te ukrepe.
Na Madžarskem že oktobra
Prva evropska tovarna BYD na Madžarskem naj bi z delovanjem začela oktobra, druga v Turčiji pa marca prihodnje leto. Ko bosta delovali s polno zmogljivostjo, bosta lahko proizvedli 500 tisoč vozil na leto.
Po ocenah S&P Global Mobility naj bi se BYD-jeva prodaja v Evropi letos več kot podvojila – s 83.000 vozil v letu 2024 na 186.000 vozil v 2025, do leta 2029 pa naj bi narasla na skoraj 400 tisoč enot. Januarja je na nekaterih pomembnih evropskih trgih prehitel celo Teslo, ki ima sicer precej višjo prodajo v Evropi, ki pa v zadnjem času pada.