V Avstriji ponovno zagnali proizvodnjo slovitega KTM, a vprašajev je veliko

featured image

Avstrijski KTM je danes po treh mesecih ponovno zagnal proizvodnjo, a usoda podjetja ostaja negotova, časa za iskanje vlagateljev, ki bi prispevali več sto milijonov kapitala, pa malo.

17. marca, 2025 14.14

Največji evropski proizvajalec motociklov KTM je po novembrski razglasitvi dolgotrajne insolventnosti in februarja sprejeti prisilni poravnavi, v kateri so upniki pristali na 70-odstotni odpis dolga, danes znova zagnal proizvodne linije, poroča Krone.at. A po poročanju avstrijskih medijev podjetje še ni iz najhujšega.

Težave prepoznavne avstrijske blagovne znamke so se začele s padcem prodaje po koncu epidemije covida-19, zaradi česar je podjetje nakopičilo veliko zalogo neprodanih koles. 29. novembra lani je KTM zaprosil za prisilno poravnavo, čemur so sledila ustavitev proizvodnje in odpuščanja. Kot smo pisali januarja, so v KTM takrat odpustili 250 zaposlenih, januarja letos pa še dodatnih 288, zdaj jih je v proizvodnji še okoli tisoč.

Prek tri tisoč upnikov (od tega 2.347 prijav s strani zaposlenih in 1.187 drugih) je prijavilo za 2,25 milijarde evrov terjatev, prisilni upravitelj pa jih je potrdil dve milijardi. Največji upnik so banke, ki terjajo 1,3 milijarde evrov. Januarja so nato upniki potrdili načrt prestrukturiranja in s tem pristali na 70-odstotni odpis dolga. V načrtu so določili, da mora KTM upnikom (posameznikom, podjetjem ali institucijam) preostanek – torej 600 milijonov evrov – vrniti do 23. maja.

Podjetje samo je ocenilo, da potrebuje še dodatnih 150 milijonov evrov za zagon proizvodnje na sedežu v Mattighofnu, skupno torej 750 milijonov evrov. Če podjetje do 23. maja ne zbere omenjene vsote za poplačilo upnikov, bodo družba KTM AG in njene hčerinske družbe pristale v stečaju.

Rajiv Bajaj
Indijski delničar KTM Bajaj Auto, ki ga vodi Rajiv Bajaj, je podjetju posodil 50 milijonov evrov. S tem je omogočil današnji ponovni zagon proizvodnje, a usoda podjetja ostaja negotova, časa za iskanje vlagateljev pa malo (Foto: PROFIMEDIA)

Finančna injekcija iz Indije ne bo dovolj

Danes so v KTM ponovno zagnali proizvodnjo, zaposleni, ki so zadnje tri mesece delali od doma in bili plačani za 30-urni tedenski delovnik, so se vrnili na delo. Okoli tisoč proizvodnih delavcev bo za začetek delalo v eni izmeni in na štirih linijah, polno proizvodnjo pa bi lahko zagnali do poletja, piše Krone.at. Z delom so začeli tudi v hčerinski družbi KTM Components, ki izdeluje dele za motocikle.

Negotovost pa ostaja, saj KTM nima zagotovljenega finančnega vložka za pokritje prihajajočih obveznosti. Eden od delničarjev, indijski Bajaj Auto, je podjetju pomagal s 50-milijonskim posojilom, kar pa zadošča le za poslovanje do konca tega meseca. Kot omenjeno, v podjetju ocenjujejo, da potrebujejo še nadaljnjih 100 milijonov evrov za ponovno vzpostavitev proizvodnje (indijsko podjetje je sicer podpisalo zavezo, da je pripravljeno pokriti še to, a do sklenitve dogovora s KTM do zdaj ni prišlo) ter 600 milijonov evrov za poplačilo dolga iz naslova prisilne poravnave.

Matična družba KTM Pierer Mobility AG je angažirala svetovalno družbo Citigroup Global Markets Europe AG in išče vlagatelje. Konec januarja je podjetje v sporočilu za javnost potrdilo, da so prejeli ponudbe več strank, med katerimi naj bi bili nemški avtomobilski velikan BMW, kitajsko podjetje CFMoto in hongkonško podjetje FountainVest. Kot piše Krone.at, pa “belega dima” do danes bi bilo.