V modernizacijo železnic bi Nemčija morala vložiti do 150 milijard evrov

Posel Forbes Slovenija 13. marca, 2025 16.41
featured image

Načrt prenove nemških železnic predvideva modernizacijo obstoječega omrežja in njegovo širitev ter večji digitalni nadzor.

13. marca, 2025 16.41

Za modernizacijo obstoječe železniške mreže in digitalnih tehnologij bodo v Nemčiji do leta 2034 potrebovali 80 milijard evrov, za širitev mreže in pospešitev digitalnega prehoda pa bi bilo do istega leta potrebnih celo do 150 milijard evrov, je po poročanju STA razvidno iz dokumentov, ki jih je pridobila nemška tiskovna agencija dpa.

V načrtu financiranja prenove nemškega železniškega omrežja od leta 2028 so številne luknje, piše v dokumentu, pripravljenem za nadzorni svet upravljavca nemških železnic Deutsche Bahn.

Nemško železniško omrežje se stara, sredstev za prenovo primanjkuje, v teh razmerah pa prihaja do nenehnih zamud. Deutsche Bahn je zato lani sprožil obsežen splošni program posodobitve, vključno z nadgradnjo več kot 40 visoko obremenjenih koridorjev.

Dolgoročno financiranje ostaja negotovo

A dolgoročno financiranje železniške infrastrukture ostaja negotovo, piše STA. Nemška konservativna Krščansko-demokratska unija (CDU), njena sestrska Krščansko-socialna unija (CSU) ter socialdemokrati (SPD), ki danes uradno začenjajo koalicijska pogajanja, so sicer dosegli dogovor o vzpostavitvi 500 milijard evrov težkega sklada za obrambo in infrastrukturo, iz katerega bi lahko črpal tudi Deutsche Bahn, ter rahljanju v ustavi zapisanih dolžniških pravil, s čimer bi se zagotovilo znaten manevrski prostor za javnofinančni primanjkljaj.

A za to bo v parlamentu potrebna dvotretjinska večina, ki pa je trojica strank nima ne v odhajajoči ne v novi sestavi parlamenta.

Glede na omenjeni dokument bi sicer v prvem koraku prišlo do modernizacije obstoječega železniškega omrežja, tudi postajališč, v drugem pa bi bili postavljeni temelji za več digitalnega nadzora in varnejšo tehnologijo. V tretjem koraku bi se lotili širjenja železnic, še navaja STA.