Eden največjih projektov v zgodovini Hrvaške: prste vmes ima lastnik Mercatorja

V reškem pristanišču bodo še letos zaključili prvo fazo gradnje kontejnerskega terminala Rijeka Gateway, vrednega skupno 380 milijonov evrov.
Novembra 2021 sta Maerskov upravljalec kontejnerskih terminalov APM Terminals in družba Enna Logic, ki je v lasti skupine Energia Naturalis hrvaškega poslovneža Pavaa Vujnovca, podpisala koncesijsko pogodbo za načrtovanje, gradnjo in upravljanje najsodobnejšega kontejnerskega terminala na hrvaški severnojadranski obali, imenovan Rijeka Gateway.
V ta namen sta družbi oblikovali skupno istoimensko družbo, v kateri ima APM Terminals 51-odstotni delež, Enna pa 49-odstotni delež. Gre za eno izmed največjih naložb v logistično infrastrukturo na Hrvaškem, ki je skupno vredna 380 milijonov evrov.
Kot je za Poslovni dnevnik povedal direktor Reške pristaniške uprave Denis Vukorepa, bo končni znesek ob izgradnji dodatne infrastrukture še večji. “Ko seštejemo vse naložbe v terminalsko in prometno infrastrukturo, od cest do železniškega vmesnika v pristanišču in okoli njega, pridemo do številke okoli 600 milijonov evrov.”
“Bodoči kontejnerski terminal Rijeka Gateway je največji, najpomembnejši in najkompleksnejši projekt v [hrvaški] zgodovini, rekel bi generacijski projekt v reškem pristanišču,” je dodal.
Zaključek prve faze v drugi polovici leta
Na terminalu Rijeka Gateway se zdaj bližajo koncu gradnje prve faze. Februarja sta na terminal po poročanju Poslovnega dnevnika prispeli še dve dvigali STS (ship-to-shore), s čimer so dokončali ključno opremo na terminalu. Sam projekt izgradnje terminala je na približno 75 odstotkih, so za hrvaški medij povedali v vodstvu Rijeke Gateway.
Gradnja bo potekala v dveh fazah, pri čemer naj bi prva faza bila dokončana predvidoma v drugi polovici letošnjega leta, izhaja iz navedb na spletni strani APM. Prva faza predvideva izgradnjo operativnega pomola, dolgega 400 metrov in globokega 20 metrov. S tem bi letne pretovorne zmogljivosti dosegle 650.000 kontejnerskih enot (TEU), sprejeli pa bi lahko tudi ladje z nosilnostjo do 18.000 TEU.
V drugi fazi je predvideno podaljšanje obalne linije na 680 metrov, kar bo povečalo letno pretovorno zmogljivost na 1.055.000 TEU in omogočilo sprejem ladij z nosilnostjo do 24.000 TEU, je razvidno iz objave.
Eden najbolj trajnostnih v tem delu Evrope
Poseben poudarek pri projektu je na trajnosti, pravi komercialna direktorica Rijeka Gateway Maja Borčić. “Terminal Rijeka Gateway ne bo samo največji in najmodernejši v tem delu Evrope, ampak bo tudi eden najbolj trajnostnih. Kar 95 odstotkov opreme na terminalu bo električne, energijo pa bomo pridobivali izključno iz obnovljivih virov,” je povedala.
Po njenih besedah bodo uvedli sodobne sisteme upravljanja z vodo, sisteme pametne razsvetljave in tehnologije, ki zmanjšujejo hrup, kot je ‘mehko pristajanje’ za kontejnerje.
Doslej so po navedbah Poslovnega dnevnika ustvarili 100 delovnih mest. Ko bo terminal dokončan, naj bi zaposloval skupno 300 ljudi.
Projekt, ki jih bo vrnil na zemljevid Evrope
Projekt bo reškemu pristanišču vrnil status pomembnega kontejnerskega pristanišča v tem delu Evrope, piše Poslovni dnevnik. “Z naložbo postajamo resnično pomembna točka na pristaniško-terminalnem zemljevidu Evrope,” je dejal Ljudevit Krpan, profesor na reški fakulteti za pomorstvo.
Območje terminala bo, ko bo dokončano, simbolično nosilo ime Trg močnih žena mesta Reka, s čimer želi Rijeka Gateway med drugim prikazati položaj terminala kot dela urbane celote mesta Reka, še poroča Poslovni dnevnik.