Vietnam v osemmilijardni projekt, vlaki bi vozili trikrat hitreje

Azijska država načrtuje novo železnico, ki bi njeno industrijo po eni strani povezala s kitajskimi dobavitelji, po drugi pa s pristaniščem.
Vietnamski parlament je prikimal načrtom za osem milijard dolarjev vredno železniško povezavo, ki bo povezovala največje pristaniško mesto na severu države Haiphong in sosednjo Kitajsko. Železniška proga, ki naj bi bila dokončana do konca 2030, bo olajšala trgovanje in še okrepila vezi med komunističnima državama, piše STA, ki pri tem povzema francosko tiskovno agencijo AFP.
Nova železniška povezava bo potekala skozi nekatere zelo pomembne industrijske komplekse, kjer domujejo podružnice podjetij Samsung, Foxconn, Pegatron in drugih svetovnih velikanov, od katerih se večina zanaša na reden dotok komponent iz Kitajske.
Proga bo dolga 390 kilometrov in bo potekala od prek devet severnih provinc in mest – iz Haiphonga, prek prestolnice Hanoj do Lao Caija, ki meji na kitajsko provinco Junan. Tu sicer že poteka povezava iz časa francoske kolonizacije, po kateri pa vlaki danes vozijo s hitrostjo največ 50 kilometrov na uro. Po novi železnici bi vozili s hitrostjo 160 kilometrov na uro.
Trasa obstoječe železniške povezave (tu bi tekla tudi nova):
Prek osem milijard
Vrednost projekta je ocenjena na več kot osem milijard dolarjev, del sredstev bo prek posojil prispevala tudi Kitajska.
Študija ekonomske vzdržnosti proge bo stekla še letos, v Hanoju pa si želijo, da bi bila dela zaključena do 2030, čeprav ima država bogato zgodovino zamud pri pomembnih infrastrukturnih projektih, je po poročanju STA izpostavila AFP.
“Kitajska vietnamski industriji dobavlja mnogo surovin, zato je ključno, da je ta dobavna pot trdna,” je za South China Morning Post dejal Dan Martin, mednarodni poslovni svetovalec družbe Dezan Shira & Associates. “Moderna železniška povezava bi povečala učinkovitost in zagotovila nemoten pretok dobrin bodisi do vietnamskih tovarn bodisi do pristanišča Haiphong in naprej po svetu.”
Gre sicer za eno od dveh železniških povezav med Vietnamom in Kitajsko, ki so načrtovane v okviru velike infrastrukturne pobude En pas, ena pot, piše STA.
Še en megaprojekt
Parlament oziroma nacionalna skupščina je pred nekaj meseci odobrila tudi načrt za 67 milijard dolarjev vreden projekt hitre železnice od Hanoja do Hošiminha, kar pristojni prav tako ocenjujejo kot izjemno pomembno investicijo za spodbujanje gospodarske rasti te države v jugovzhodni Aziji.
Proga bo dolga 1.500 kilometrov in bo potovanje z vlakom iz Hanoja do velemesta in poslovnega središča na jugu države skrajšala s 30 na okoli pet ur.