Velika japonska združitev padla v vodo

Posel Forbes Slovenija 13. februarja, 2025 14.54
featured image

Razlog za opustitev načrtov za združitev je nestrinjanje Nissana, da postane Hondina hčerinska družba.

13. februarja, 2025 14.54

Japonska avtomobilska proizvajalca Honda in Nissan sta v skupnem sporočilu za javnost potrdila, da sta prekinila decembra lani podpisani sporazum, ki je omogočal začetek pogovorov o združitvi. S tem se je končalo povezovanje, ki bi ustvarilo tretjega največjega proizvajalca avtomobilov na svetu, poroča STA.

Honda in Nissan sta 23. decembra podpisala memorandum o soglasju, ki je omogočal začetek pogovorov o združitvi, s katero sta želela pri razvoju električnih vozil ujeti kitajske tekmece in ameriško Teslo. Prvi mož Honde Tošihiro Mibe je takrat sicer zanikal navedbe, da združitev pomeni reševanje tekmeca, ki se je znašel v resnih poslovnih težavah.

V začetku februarja je nato odjeknila novica, da naj bi Nissan odstopil od pogovorov o združitvi.

Podjetji sta v današnjem sporočilu za javnost potrdili takratno poročanje medijev, da je bil razlog za konec pogovor o združitvi Hondin načrt, da Nissan postane njena podružnica, namesto da bi se podjetji povezali pod okriljem novega holdinga.

Družbi sta navedli, da sta se po pogovorih odločili, da bi bilo “za hitro sprejemanje odločitev in izvajanje upravljavskih ukrepov v vse bolj nestanovitnem tržnem okolju, ki se usmerja v dobo elektrifikacije, najprimernejše prekiniti razprave in odpovedati memorandum o soglasju,” povzema STA.

Proizvajalca nadaljujeta strateško partnerstvo

Proizvajalca pa bosta še naprej sodelovala v okviru strateškega partnerstva, usmerjenega v obdobje inteligentnih in elektrificiranih vozil, ter si prizadevala za ustvarjanje nove vrednosti in povečanje vrednosti obeh podjetij.

Odpoved pogovorov o združitvi ne bo vplivala na prihodke obeh avtomobilskih proizvajalcev, sta še zapisala v skupnem sporočilu za javnost.

Iz Honde so v ločenem sporočilu za javnost sporočili, da so v prvih devetih mesecih tekočega poslovnega leta, med aprilom in decembrom, vknjižili 805,3 milijarde jenov (pet milijard evrov) čistega dobička. To je 7,4 odstotka manj kot v enakem obdobju lani, kar je posledica padca prodaje na Kitajskem. Za celotno poslovno leto so kljub temu ohranili napoved čistega dobička v višini 950 milijard jenov (5,9 milijarde evrov).

Iz Nissana pa so sporočili, da v tekočem poslovnem letu zaradi upada prodaje pričakujejo 80 milijard jenov (498 milijonov evrov) globoko izgubo. Leto prej so vknjižili 426,6 milijarde jenov (2,7 milijarde evrov) dobička, še navaja STA.