BYD na Kitajskem z “božjim očesom” sproža novo cenovno vojno

Kitajski proizvajalec električnih vozil, ki je tik za repom vodilni Tesli, bo funkcijo avtonomne vožnje vključil tudi v model Seagull, ki stane manj kot deset tisočakov.
Kitajski proizvajalec električnih vozil in hibridov BYD je v ponedeljek v domačem Šenženu predstavil nov sistem avtonomne vožnje z imenom Božje oko (God’s Eye, angl.), ki obeta novo cenovno vojno na največjem avtomobilskem trgu na svetu, saj bo na Kitajskem na voljo tudi v BYD-jevih najcenejših modelih.
BYD bo Božje oko ponujal v vseh modelih, ki stanejo nad 100 tisoč juanov (okrog 13.300 evrov), pa tudi v treh cenejših modelih, med katerimi je najcenejši priljubljen Seagull s ceno 68.800 juanov (9.100 evrov), poroča Reuters. Prodaja skupno 21 modelov, opremljenih s sistemom, se je začela takoj po dogodku, je dejal ustanovitelj BYD Vang Čuanfu.
Doslej je BYD ponujal funkcijo avtonomne vožnje ob človeškem nadzoru pri modelih, ki stanejo prek 29 tisoč evrov, kar je malce ceneje od glavnega tekmeca Tesla. Ta na Kitajskem avtonomno vožnjo ponuja v modelih nad 31 tisoč evri. Toda kot poroča portal Car News China, je bila v preteklosti BYD-jeva tehnologija avtonomne vožnje deležna kritik, ker naj ne bi dosegala enake kakovosti kot sistemi nekaterih start upov.
Obenem bo BYD v svoje avte integriral nov kitajski model umetne inteligence DeepSeek R1, ki je nedavno sprožil preplah na zahodnih borzah, saj naj bi istoimenski laboratorij z občutno nižjimi stroški razvil veliki jezikovni model (LLM), primerljiv z OpenAI-jevim ChatGPT in drugimi zahodnimi modeli umetne inteligence. S to potezo sicer BYD sledi domačim tekmecem Geely, Great Wall Motors, in Leapmotor, ki so prav tako napovedali integracijo z DeepSeekom.
Tri stopnje avtonomne vožnje
Po poročanju Car News China bo BYD ponujal sistem inteligentne vožnje v treh različicah. Prva se imenuje Božje oko C, ki se zanaša na grozd treh kamer za vetrobranskim steklom, vključuje pa še dodatnih 12 kamer okrog vozila in več radarjev. Ta sistem bo vključen v cenejša vozila znamke BYD, vključno z modeloma Seagull in Seal.
Druga raven je Božje oko B, ki izboljšuje sistem z dodatkom tehnologije Lidar (lasersko skeniranje), na voljo pa bo v modelih znamke Denza in nekaterih modelih BYD.
Najboljša verzija je sistem Božje oko A, ki vključuje tri Lidarje in bo nameščena v BYD-jevi luksuzni znamki Yangwang.
"Avtonomna vožnja ni več oddaljena redkost, ampak nujno orodje," je dejal Čuanfu na ponedeljkovem dogodku. Tehnologija samovozečih vozil bo v nekaj letih postala "nepogrešljivo orodje, kot so varnostni pasovi ali zračne blazine", je še napovedal.

Nova cenovna vojna
Na kitajskem avtomobilskem trgu, ki je največji na svetu, že dlje časa poteka cenovna vojna, saj se cela kopica proizvajalcev električnih vozil, tako domačih kot tujih, bori za tržne deleže. Prodaja električnih vozil sicer vztrajno raste; lani je bilo prodanih 11 milijonov električnih vozil, kar je 40 odstotkov več kot v prav tako rekordnem 2023. To je obenem večina vseh globalno prodanih električnih vozil, ki jih je bilo lani dobrih 17 milijonov.
BYD, ki je leta 2022 prehenal proizvajati avte z motorji z notranjim zgorevanjem in se posvetil samo električnim vozilom (kar vključuje baterijska električna vozila, hibride in priključne hibride), ohranja vodilni delež na Kitajskem. S 3,7 milijona prodanimi enotami je lani zavzel 34 odstotkov kitajskega trga, po podatkih kitajskega združenja proizvajalcev osebnih avtomobilov (CPCA). Tesla je bila tretja s 657 tisoč prodanimi avti oziroma šestodstotnim deležem, edina zahodna znamka med prvo deseterico.
BYD je sicer lani za las zaostal za Teslo po globalni prodaji baterijskih električnih vozil, a primerjava ne vključuje BYD-jeve prodaje hibridov in priključnih hibridov, ki jih Tesla ne izdeluje. Globalno je BYD prodal 4,27 milijona vozil in bil sedma največja avtomobilistična znamka na svetu. Letos ciljajo na od 5 do 6 milijonov prodanih vozil.
Delnica BYD je na hongkonški borzi v torek poskočila za do 4,5 odstotka in s tem dosegla rekordno vrednost, a nato kmalu izgubila pridobljeno, je poročal Bloomberg. Delnice kitajskega proizvajalca so sicer letos pridobile 20 odstotkov, medtem ko je ameriški Tesla izgubil 13 odstotkov.