Vzajemna korist: Volkswagen bi rešil tovarni, Kitajci pa bi se izognili carinam

Volkswagen naj bi v Nemčiji izdeloval kitajske avtomobile. Eden od možnih scenarijev je kitajski nakup nekaterih Volkswagnovih tovarn, a je glavni izvršni direktor nemškega avtomobilskega velikana Oliver Blume poudaril, da konkretnih odločitev še ni.
Nemški avtomobilski velikan Volkswagen s kitajskimi partnerji preučuje možnosti proizvodnje avtomobilov kitajskih znamk v Nemčiji, je za Reuters dejal glavni izvršni direktor Volkswagna Oliver Blume.
Eden od možnih scenarijev naj bi bil kitajski nakup nekaterih Volkswagnovih tovarn, a je Blume poudaril, da konkretnih odločitev še ni.
Zanimanje za Volkswagnovi tovarni
Volkswagen ima na Kitajskem partnerska podjetja z avtomobilskimi proizvajalci SAIC, FAW in JAC, s katerimi večinoma proizvaja avtomobile za prodajo na kitajskem trgu. V lasti ima tudi delež v start upu na področju električnih vozil Xpeng. Nobeno od teh podjetij nima proizvodnih zmogljivosti v Evropi, piše STA.
Po Reutersovih neuradnih informacijah kitajske partnerje zanimata predvsem Volkswagnovi tovarni v Dresdnu in Osnabrücku, za kateri nemški koncern išče druge načine uporabe. V prvi tovarni so namreč ustavili proizvodnjo električnega modela ID.3, v drugi pa proizvajajo model T-roc ter Porschejeva modela Boxster in Cayman, ki se počasi poslavljata iz proizvodnje.
Volkswagen je predvsem zaradi močne tuje konkurence in šibkega povpraševanja po električnih avtomobilih na evropskem trgu že nekaj časa v težavah. V družbi so konec lanskega leta napovedali, da bodo v sklopu varčevalnih ukrepov število zaposlenih do leta 2030 zmanjšali za 35.000.
Tesnejše povezovanje s kitajskimi partnerji gre razumeti tudi z vidika prizadevanj kitajskih podjetij, da bi se izognila uvoznim carinam EU. Evropska komisija je namreč lansko jesen potrdila uvedbo dodatnih carin na uvoz električnih vozil, izdelanih na Kitajskem. Za uvedbo dodatnih carin se je Bruselj odločil na podlagi konec leta 2023 sprožene preiskave, v kateri so ugotovili, da proizvajalci električnih vozil na Kitajskem uživajo koristi nepoštenih državnih subvencij.