Japonci z idejo o največji združitvi v avtomobilski panogi v zadnjih letih

Po padcu prodaje električnih vozil v ZDA in Aziji Nissan in Honda razmišljata o združitvi. Ta bi bila največja v avtomobilski industriji v zadnjih letih.
Družbi Nissan Motor in Honda Motor nameravata začeti pogajanja o združitvi, poroča Forbes. Delovali bi v okviru holdinga, ki bo po poročanju japonskega poslovnega medija Nikkei najverjetneje vključeval tudi Mitsubishi Motors, v katerem je Nissan s 24-odstotnim deležem največji delničar.
Japonska proizvajalca avtomobilov naj bi kmalu podpisala memorandum o soglasju, a njuna deleža v novi družbi še nista določena. Nissan in Honda za BBC nista zanikala navedb japonskega časnika o združitvi, a dejala, da “to ni nekaj, kar je katera od družb naznanila”. Pogovori naj bi bili v začetni fazi, ob tem pa ni nobenega zagotovila, da bo dogovor sklenjen.
Združitev Nissana in Honde bi bila verjetno največja v avtomobilski industriji v zadnjih letih, potem ko sta januarja 2021 družbi Fiat Chrysler in PSA Groupe sklenila 52 milijard dolarjev (trenutno okoli 50 milijard evrov) vreden dogovor za ustanovitev Stellantisa, navaja Reuters.
Vse večji pritisk na trgu električnih vozil
Nissan in Honda se soočata z vse večjim pritiskom na trgu električnih vozil, saj se njuna prodaja na Kitajskem in v ZDA zmanjšuje. Razlog je predvsem hitro povečevanje proizvodnje in prodaje ameriške Tesle in kitajskega BYD-a, piše Nikkei.
V prvih 11 mesecih letos se je obseg prodaje Nissanovih in Hondinih vozil na Kitajskem in v jugovzhodni Aziji zmanjšal za 10,5 odstotka oziroma 30,7 odstotka. Nissan je prejšnji mesec še sporočil, da je njegov polletni čisti dobiček upadel za 90 odstotkov. Napoved letnega dobička iz poslovanja je znižal za skoraj 70 odstotkov.
Nissan je lani po vsem svetu prodal 3,4 milijona vozil, Honda pa štiri milijone vozil. Medtem je Toyota, najbolje prodajani japonski avtomobilski proizvajalec, prodala 11,2 milijona vozil in glede na leto prej zabeležila 7,2-odstotno povečanje prodaje. Mitsubishi je lani prodal nekaj več kot 800 tisoč vozil.
Avgusta že sklenili strateško partnerstvo
Napovedana združitev Nissana, Honde in Mitsubishija sledi njihovemu strateškemu partnerstvu za izmenjavo avtomobilskih komponent in programske opreme, ki so ga sklenili avgusta. Namen partnerstva je sodelovanje pri poslovanju z električnimi vozili ter dogovarjanje o razvoju baterij, osi in drugih tehnologij.
Nissan medtem išče vlagatelja, ki bi nadomestil Renaultov lastniški delež v družbi. Renault je namreč z japonskim proizvajalcem prekinil desetletja trajajoče partnerstvo in začel prodajati preostanek svojih delnic. Z nakupom teh delnic se spogleduje tudi Honda.
Avtor članka je Ty Roush, Forbes.