eMundia: ajdovski trgovec v težavah, stranke ostajajo brez blaga in kupnine

Spletna trgovina eMundia zaradi finančnih težav ne more izpolnjevati naročil strank ali jim vrniti kupnine. Na sporno poslovanje ajdovskega podjetja opozarjajo tudi na tržnem inšpektoratu.
Spletna trgovina eMundia iz Ajdovščine je v dopisu kupcem zapisala, da zaradi izrednih finančnih težav ne bo mogla izpolniti njihovih naročil. Ker zaradi blokiranih računov prav tako ne morejo zagotoviti vračila kupnine, kupcem svetujejo, naj si iz njihove spletne strani izberejo katerikoli izdelek, ki je še na zalogi, v vrednosti naročila.
Pri tem so priporočili čim hitrejše ukrepanje, saj bi sicer lahko ostali brez možnosti izbiranja nadomestnih izdelkov in s tem možnosti v celoti vrnjene kupnine.
“Zagotavljamo vam, da smo si na vso moč prizadevali, da bi uspeli vsa vračila kupnin pravočasno vrniti. Naša prizadevanja so bila žal neuspešna, saj so nam račune predčasno blokirali,” so zapisali v sporočilu strankam.
Lastnika podjetja s sedežem v Ajdovščini sta Lucija Pažek in Jure Grbec, ki je tudi direktor. Leto 2023 je podjetje končalo s 7,7 milijona evrov prihodkov in 380 tisoč evrov izgube. Podatki poslovne baze Gvin kažejo, da so se blokade začele pred tremi tedni. V poslovnem registru sicer ni znakov, da bi bili računi podjetja danes še blokirani.
Preklici naročil in zamude pri vračilih kupnine
Nekateri spletni uporabniki so že opozorili na preklice naročil in zamude pri vračilih kupnine. Eden od kupcev, ki je le nekaj minut po oddanem in potrjenem naročilu od eMundie prejel sporočilo, da je bilo naročilo preklicano. Podjetje je navedlo, da bodo vračilo zneska uredili v najkrajšem možnem času in najkasneje v zakonsko določenem roku 14 dni.
“Ta rok še ni minilo, a kaj, ko so neodzivni,” je navedel kupec, ki je na spletu delil svojo izkušnjo. “Kličem že deset dni, vedno isto. Nihče ne dvigne, nihče ne pokliče nazaj. Po elektronski pošti sem v slabih 14 dneh dobil en ali dva odgovora,” je zapisal v objavi.
Tudi druge stranke poročajo, da po dveh tednih niso dobile vrnjene kupnine. Namesto tega so od podjetja prejele opravičilo za zamudo pri vračilu kupnine s pripisom, da se “trenutno soočajo z izjemnim povečanim obsegom dela (e-mailov in klicev), zato prihaja do zamud pri obdelavi vračil”.
Fizične poslovalnice eMundie, ki se nahajajo v Ajdovščini, Novi Gorici, Celju in Grosupljem, naj bi sicer nemoteno obratovale, pravijo stranke. Problem naj bi se tako nanašal na njene spletne trgovine, ki so poleg Slovenije še na Hrvaškem in v Italiji.
Opozorilo tržnega inšpektorata
Na poslovanje ajdovske družbe je danes opozoril tudi tržni inšpektorat. Navedel je, da so inšpektorji v okviru opravljenih inšpekcijskih nadzorov ugotovili, da “družba pri prodaji preko spletnih trgovin www.emundia.si in www.emundia.hr po prejetju avansnega plačila za dobavo blaga tega ne dobavi v roku in tudi ne kasneje. Potrošniku po odstopu od pogodbe zaradi neizpolnitve obveznosti ne vrne prejetih plačil brez odlašanja.”
“Glede na vse pridobljene informacije obstaja možnost, da potrošniki blaga po plačilu avansa ne bodo prejeli, prav tako pa bi lahko bilo oteženo vračilo avansa,” še dodaja inšpektorat in svetuje previdnost pri poslovanju z družbo.
Podjetje se na naše klice ni odzvalo, vprašanja smo jim poslali prek elektronske pošte, a na odgovor še čakamo.