Pošta Slovenije se je odzvala na napoved stavke
Pošta Slovenije napoved morebitne stavke enega od reprezentativnih sindikatov ocenjuje kot preuranjeno.
Člani Sindikata poštnih delavcev naj bi 22. novembra stavkali, je včeraj neuradno izvedela STA. Trajala naj bi do izpolnitve stavkovnih zahtev, zanjo pa so se v sindikatu odločili, ker delodajalec ni spoštoval sklenjenega dogovora. Stavkovne zahteve se med drugim nanašajo na povečanje števila zaposlenih in nagrajevanje, s čimer bi preprečili odhode in preobremenjenost zaposlenih. Danes se je na napoved stavke odzvalo vodstvo Pošte Slovenije, piše STA.
Napoved morebitne stavke enega od reprezentativnih sindikatov ocenjujejo kot preuranjeno, saj po navedbah družbe ves čas potekajo redni sestanki in usklajevanja s sindikati. “V Pošti Slovenije si bomo prizadevali, da do stavke ne bo prišlo,” so sporočili.
Kot so zapisali, družba sledi aktualnim trendom v poštno-logistični panogi in se nanje odziva s projekti, investicijami, optimizacijskimi ukrepi in organizacijskimi spremembami, zasnovanimi v okviru novega strateškega razvojnega programa do leta 2026. Temu je konec leta 2023 soglasje dal Slovenski državni holding.
Prizadevanja za spremembe
“Pošta Slovenije se tako kot drugi evropski poštni operaterji sooča s pospešeno digitalizacijo, ki vpliva na upad pisemskih pošiljk za več kot 50 odstotkov v zadnjih 10 letih in predstavlja močan pritisk na stroškovno učinkovitost. Zato si poleg ukrepov za optimizacijo poslovanja intenzivno prizadeva za spremembo poštne zakonodaje, ki se ni pomembneje spremenila že od leta 2009,” so se odzvali.
Z upadanjem pisemskih pošiljk po njihovih pojasnilih sedanji standardi kakovosti in zahteve glede omrežja povzročajo visoke stroške pisemskega poslovanja ob bistveno nižjih količinah. Nastalo finančno vrzel mnogo drugih držav rešuje z zagotavljanjem finančnih virov za pokrivanje bremena vzdrževanja široke dostopnosti poslovalnic in pogostosti dostave pisemskih pošiljk in prilagajanjem regulative, še piše STA.
“Dostavo pisemskih pošiljk so prilagodili v Avstriji, Belgiji, Nemčiji, Švici, na Portugalskem, Islandiji, Finskem, Nizozemskem. Tudi v Pošti Slovenije so glede na dnevne količine pisem v dostavi spremembe na tem področju nujne, o čemer pa trenutno potekajo usklajevanja s preostalimi deležniki,” so še pojasnili.
Nova strategija
Skladno z novo strategijo bo Pošta Slovenije širila paketno-logistične zmogljivosti, število paketomatov, posodabljala vozni park, razvijala logistične storitve z višjo dodano vrednostjo, avtomatizirala procese, optimizirala pisemsko poslovanje ter izboljševala uporabniško izkušnjo. Za dvig konkurenčnosti in povečanje zadovoljstva uporabnikov bo zanje ključnega pomena nadaljnja digitalizacija, so še zapisali v sporočilu za javnost.