Volkswagen za odpuščanja, nižanje plač, na mizi zaprtje “vsaj treh” tovarn

Posel Forbes Slovenija 28. oktobra, 2024 09.44
featured image

Medtem ko so sindikati nemškega Volkswagna v letna pogajanja vstopili z zahtevo po sedemodstotnem dvigu plač, vodstvo razmišlja o rezih in tudi zapiranju tovarn.

28. oktobra, 2024 09.44

Nemški Volkswagen, ki to sredo začenja drugi krog rednih letnih pogajanj s sindikati, preigrava različne možnosti ukrepov za znižanje stroškov matičnega podjetja Volkswagen.

Nemški Handelsblatt je poročal, da je v igri 10-odstotno znižanje plač, pa tudi dvoletna zamrznitev plač 120 tisoč delavcem. Po poročanju časnika, ki se je skliceval na neuradne vire, je vodstvo družbe Volkswagen razpravljalo tudi o omejevanju bonusov za najvišji menedžment, zmanjšanje dodatnih izplačil ob obletnicah zaposlenih in preučitev možnosti zaprtja nekaterih nemških proizvodnih obratov.

Po navedbah Financial Times je delavcem danes predsednica sveta delavcev Daniela Cavallo razkrila, da je poleg 10-odstotnega zmanjšanja plač na prepihu “več deset tisoč” delovnih mest, vodstvo pa razmišlja o zaprtju “vsaj treh” od šestih tovarn v domači državi. To bi bilo prvo zaprtje tovarne na domačih tleh v 87-letni zgodovini podjetja.

Od začetka oktobra se Volkswagnovo vodstvo tedensko srečuje s predstavniki delavcev iz nemških tovarn in analizira, kje je mogoče zmanjšati stroške in kateri modeli se bodo proizvajali na posameznih lokacijah.

Sindikati napovedujejo upor

Kot smo pisali, je velikan iz Wolfsburga v Spodnji Saški z grožnjo o zaprtju tovarn razburil domačo javnost in sindikate, ki imajo v nemški industriji močno vlogo in precejšnje glasovalne pravice v nadzornih svetih velikih družb.

Sindikat IG Metall, ki sicer velja za najmočnejši nemški sindikat, je od septembra večkrat ponovil stališče, da bo vztrajal pri izhodiščnih zahtevah, ki med drugim predvidevajo sedemodstotno povišico za delavce, pa tudi prepoved odpuščanj in zapiranja tovarn.

Sindikat ne izključuje možnosti stavke od decembra dalje.

FT.com danes poroča, da bi vztrajanje vodstva pri zgornjih načrtih gotovo zanetilo spopad z močnimi nemškimi sindikati. Skupina Volkswagen v Nemčiji skupno zaposluje 300 tisoč ljudi.

Razmišljajo za naprej

Volkswagen je sicer v prvem polletju ustvaril 158,8 milijarde evrov prihodkov od prodaje, kar je več kot v prvi polovici leta 2023 (156,3 milijarde evrov). Dobiček pa je bil z 10,1 milijarde evrov za približno 11 odstotkov nižji kot lani (11,3 milijarde evrov).

Kot je za Forbes Slovenija dejal ekonomist Marko Jaklič, pa rigorozni ukrepi, ki jih načrtuje, kažejo, da vodstvo razmišlja na dolgi rok. Tranzicija na e-mobilnost bo namreč zahtevala manj ljudi, kot jih avtomobilska industrija zaposluje trenutno. Trenutna delovna zakonodaja nemškim delavcem tradicionalno nudi veliko zaščite, za Volkswagen in druga podjetja pa pomeni višje stroške poslovanja, kot jih imajo tekmeci iz drugih regij.

“Odpuščajo ljudi, ki jih dolgoročno ne bodo potrebovali,” je dejal Jaklič.