Volkswagen zanika poročanje o večjih odpuščanjih

Posel Forbes Slovenija 20. septembra, 2024 16.09 > 20. septembra, 2024 16.12
featured image

Volkswagen je zanikal oceno Manager Magazina, da bi se število odpuščenih ob zaprtju tovarn avtomobilskega velikana lahko povečalo na 30 tisoč. Medtem rešitve za podporo Volkswagnu išče tudi nemška vlada.

20. septembra, 2024 16.09 > 20. septembra, 2024 16.12

V začetku tega meseca je glavni izvršni direktor skupine Volkswagen Oliver Blume zaposlenim povedal, da mora podjetje odpraviti tri desetletja staro zavezo o zaščiti delovnih mest, po kateri bi bilo odpuščanje prepovedano do leta 2029. Kot smo že poročali, so iz koncerna sporočili, da razmišljajo o zaprtju dveh ali treh tovarn, kar bi ogrozilo do pet nemških obratov in s tem 15 tisoč delovnih mest.

Nemška poslovna revija Manager Magazin je poročala, da bi se število odpuščenih lahko podvojilo, predvsem na račun krčenja v oddelku raziskav in razvoja. Nemški avtomobilski velikan pa po poročanju Euronewsa namero, da bi odpustil do 30 tisoč ljudi, zanika.

“Te številke ne potrjujemo,” je o zmanjšanju števila delovnih mest dejala Volkswagnova tiskovna predstavnica. “Ena stvar je jasna. Volkswagen mora zmanjšati stroške na svojih nemških lokacijah. Le tako lahko znamka zasluži dovolj denarja za prihodnje naložbe. Kako bomo skupaj s predstavniki zaposlenih dosegli ta cilj, pa se bomo dogovorili,“ je še dodala.

Manager Magazin je poročal, da avtomobilski proizvajalec razmišlja o ukinitvi delovnih mest v srednjeročnem obdobju. Navedel je, da finančni direktor Arno Antlitz načrtuje tudi zmanjšanje sredstev za naložbe v naslednjih petih letih za 10 milijard evrov, na skupno 160 milijard evrov.

Habeck: “VW bo večino izzivov moral rešiti sam”

Nemška vlada medtem išče načine za pomoč Volkswagnu, da bi se ta ognil potrebi po zapiranju tovarn, je poročala STA. Nemški minister za gospodarstvo Robert Habeck je ob današnjem obisku Volkswagnove tovarne v Emdnu dejal, da je “Volkswagen za Nemčijo osrednjega pomena”.

Po besedah ministra pa bo Volkswagen “večino izzivov moral rešiti sam”. Politika bi po njegovem lahko pomagala avtomobilskemu sektorju, če bo našla način za pošiljanje pravih “tržnih signalov”, pri čemer pa ni omenil morebitne državne pomoči.

Nemčija, proizvodnja, električni avtomobil, industrija, Volkswagen
Nemčija želi Volkswagnu pomagati, a bo po besedah gospodarskega ministra večino izzivov moral rešiti sam (Foto: PROFIMEDIA)

Poročanja medijev, da bi bilo lahko v podjetju ogroženih na tisoče delovnih mest, ni želel komentirati. Kot je še dejal, se “ne more vmešavati” v politiko podjetja.

Težave občutijo tudi slovenska podjetja

Napoved o zapiranju Volkswagnovih tovarn je povečala zaskrbljenost glede stanja avtomobilske industrije, ki velja za paradnega konja nemškega gospodarstva. Nemški avtomobilski sektor se spopada z visokimi stroški, povečano kitajsko konkurenco in šibkim povpraševanjem po električnih vozilih.

Težave avtomobilskih proizvajalcev po Evropi in največjih avtodobaviteljev, med katerimi je tudi Volkswagen, pa so že oplazile tudi slovenska podjetja, ki poročajo o krčenju števila naročil.