Porsche bo reševal podjetje, ki zanj izdeluje baterije za hibridni model 911

Posel Andreja Lončar 18. avgusta, 2024 18.17
featured image

Nemški proizvajalec avtomobilov Porsche bo sodeloval pri reševanju znanega proizvajalca baterij Varta, ki se je znašel v dolžniški zanki; cilj Porscheja je prevzem Vartine hčerinske družbe za avtomobilske baterije.

18. avgusta, 2024 18.17

Proizvajalec baterij Varta in njegov kupec, avtomobilski proizvajalec Porsche, sta predstavila načrt, kako bo potekalo finančno prestrukturiranje prezadolžene Varte.

Kot poročajo tuji mediji, naj bi najprej z dekapitalizacijo in reprogrami posojil tekoče finančne obveznosti Varte zmanjšali s slabe pol milijarde na 200 milijonov evrov. V tem postopku naj bi se osnovni kapital družbe zmanjšal na nič, skupina naj bi se umaknila z borze.

Sledila naj bi dokapitalizacija, v kateri bi podjetje pod nadzorom večinskega lastnika Varte Michaela Tojnerja MT InvestCo in investicijsko podjetje proizvajalca športnih avtomobilov Porsche vplačala vsak po 30 milijonov evrov. Del Tojnerjeveve naložbe so nepremičnine, ki jih ima Varta trenutno v najemu.

Na koncu bi imela MT InvestCo in Porsche vsak po 32 odstotkov lastništva, drugi financerji pa skupaj 36 odstotkov. Porsche pa je že napovedal, da želi prevzeti večinski delež Vartine hčerinske družbe za avtomobilske baterije V4Drive Battery.

Forbes Power Women's Summit, vstopnice

Zakaj je Varta pomembna za Porsche?

Podjetje V4Drive Battery že zdaj izdeluje litij-ionske baterije, ki se uporabljajo v hibridnem pogonu Porsche 911 Carrera GTS, je nemški proizvajalec avtomobilov navedel v izjavi za javnost.

Gradnja dodatnega proizvodnega obrata Varte za pospeševalne celice v Nördlingenu, za katerega sta se Varta in Porsche odločil spomladi letos, se bo po navedbah Porscheja nadaljevala po načrtih. Obrat naj bi začel obratovati prihodnje leto, Porsche pa bo družbo kapitalsko okrepil s stvarnim vložkom.

“Varta in Porsche že tesno sodelujeta na področju visokozmogljivih baterijskih celic. Z načrtovanim večinskim prevzemom podjetja V4Drive želimo podjetje spodbuditi k napredku in pomembno prispevati k ohranjanju ključnih tehnologij v Nemčiji,” je dejal Lutz Meschke, namestnik predsednika izvršnega odbora in član izvršnega odbora za finance in IT pri družbi Porsche AG.

Varta naj bi sicer svoje izdelke tržila tudi drugim proizvajalcem.

Bogato državno financiranje

Varta je sicer v letu 2022 z zvezno vlado, ki jo je takrat vodila še Angela Merkel, ter deželama Bavarska in Baden-Württemberg sklenila pogodbo o državnem financiranju projekta razvoja baterij v skupni višini 300 milijonov evrov. Po podatkih zveznega ministrstva za gospodarstvo je do zdaj počrpala 137 milijonov evrov, so poročali mediji.

Zvezno ministrstvo za gospodarstvo, ki ga vodi Robert Habeck, meni, da kljub dolžniški krizi trenutno ni tveganja za projekt.

Varta je sicer v težavah že dlje časa, kot razlog za prezadolženost pa v podjetju navajajo kitajsko konkurenco in težave v dobavnih verigah, letos pa so doživeli tudi obsežnejši kibernetski napad.