Kitajskemu zmaju jemlje sapo: to slabša tudi obete za naftne trge
Povpraševanje po nafti raste vse počasneje. To je v prvi vrsti posledica padca gradbene dejavnosti in industrijske proizvodnje na Kitajskem. V Evropi bi povpraševanje po nafti lahko letos celo nazadovalo.
Rast povpraševanja po nafti se je v drugem četrtletju upočasnila, predvsem na račun padca gradbene dejavnosti in industrijske proizvodnje na Kitajskem, poroča STA. Po napovedih Mednarodne agencije za energijo (IEA) se bo povpraševanje po nafti letos in v prihodnjem letu okrepilo za manj kot milijon 159-litrskih sodov dnevno.
Stopnja rasti je precej nižja od lanske, ko se je povpraševanje okrepilo za 2,1 milijona sodov dnevno, v najnovejšem mesečnem poročilu navaja IEA.
Letos naj bi se svetovna poraba ustavila pri 103,06 milijona 159-litrskih sodov dnevno, potem ko je bila lani pri 102,09 milijona sodov dnevno. V predkoronskem letu 2019 je znašala 100,6 milijona sodov dnevno.
V Evropi bo povpraševanje po nafti celo nazadovalo
Evropa bo edina celina, kjer bo povpraševanje po nafti nazadovalo, medtem ko se bo v Amerikah malenkost okrepilo, piše STA. Še naprej se bo krepilo tudi v Aziji, vključno s Kitajsko. Je pa, kot so zapisali pri IEA, povpraševanje po nafti na Kitajskem junija upadlo že tretji zaporedni mesec.
Med razlogi za upočasnitev rasti povpraševanja so pri IEA navedli naraščajoče število tovornjakov na zemeljski plin, kar zmanjšuje povpraševanje po dizlu. Močna je v nekaterih delih sveta tudi prodaja električnih vozil, pri čemer je agencija izpostavila, da je bila na Kitajskem julija med vsemi prodanimi osebnimi vozili več kot polovica električnih, v prvi polovici leta pa se je prodaja električnih vozil v drugem največjem svetovnem gospodarstvu okrepila za tretjino.
Oceno letošnjega povpraševanja po črnem zlatu je že včeraj znižala skupina proizvajalk nafte Opec. Nova ocena predvideva 2,1 milijona sodov dnevno, kar je 135.000 sodov manj od prejšnje napovedi. Tudi kartel naftnih izvoznic je kot glavni razlog navedel negotovosti glede kitajske gospodarske rasti.