Pred uvedbo carin rekorden delež kitajskih električnih vozil v Evropi

Posel Forbes Slovenija 30. julija, 2024 18.30
featured image

Kitajske znamke električnih vozil so v juniju, pred uvedbo evropskih carin, zavzele rekordnih 11 odstotkov evropskega trga.

30. julija, 2024 18.30

Proizvajalci električnih vozil s Kitajske so v juniju lovili tako rekoč zadnjo priložnost za uvoz v EU, preden so 5. julija v veljavo stopile dodatne carine na kitajska električna vozila. V tem času so kitajske znamke beležile največ registracij v Evropi doslej in rekorden tržni delež, poroča Bloomberg.

Kitajske znamke so na stari celini junija prodale več kot 23 tisoč električnih vozil, kažejo podatki analitične družbe Dataforce. Medtem ko je tržni delež vseh električnih vozil v EU junija upadel na letni ravni in znašal 15,9 odstotka, je bil delež kitajskih znamk električnih vozil po 72-odstotnem mesečnem skoku novih registracij rekorden pri 11,1 odstotka.

Najbolje se je odrezal državni proizvajalec SAIC Motor Corp., ki ima v lasti znamko MG, obenem pa je Evropska komisija zanj določila najvišjo carinsko stopnjo. Poleg 10-odstotne obstoječe carine je Komisija SAIC-u naložila še 38,5-odstotno začasno carino. Med zmagovalci je tudi največji kitajski proizvajalec BYD, za katerega od začetka julija velja 17-odstotna dodatna carinska stopnja.

Avti, prodani pred 5. julijem, niso podvrženi uvozni carini. Carine veljajo tudi za električna vozila zahodnih znamk, ki so izdelana na Kitajskem. Tam električna vozila med drugim proizvajajo Tesla, Volvo in BMW.

Prevlada SAIC in BYD

Junija je bilo v Evropi dobrih 13.300 novih registracij vozil znamke MG, kar je osem odstotkov več kot leto prej. A kot piše Bloomberg, je bilo med temi avti 40 odstotkov samoregistracij, ki jih opravijo trgovci z avtomobili sami.

Največji zasledovalec vodilne Tesle, BYD, je junija registriral nekaj manj kot štiri tisoč električnih vozil v Evropi. To je 350-odstotna rast v primerjavi z enakim obdobjem lani.

SAIC ponuja tudi ugodnosti za najem vozil, vključno s ponudbo “dva-za-ceno-enega” v Nemčiji, kjer je zaradi ukinitve subvencij prodaja električnih vozil upadla.

Proizvodna linija kitajskega avtomobilista BYD
Največji kitajski proizvajalec električnih vozil BYD je konec lanskega leta po prodaji prehitel vodilnega proizvajalca, ameriško Teslo (Foto: PROFIMEDIA)

Vpliv subvencij

Povpraševanje po električnih vozilih je še vedno odvisno od subvencij, s katerimi države svojim državljanom prispevajo k nakupu (praviloma dražjega) električnega vozila.

V Nemčiji, največjem avtomobilskem trgu v Evropi, je vlada decembra ukinila subvencije, ki bi sicer morale veljati še do konca leta. To je povzročilo 16-odstotno zmanjšanje števila registracij v prvi polovici leta. Na Švedskem, kjer so prav tako opustili subvencije, je prodaja upadla za petino.

Nasprotno pa je italijanska vlada na začetku junija uvedla dolgo pričakovane subvencije, zaradi česar se je število registracij električnih vozil v tem mesecu več kot podvojilo. V manj kot devetih urah je bilo izdanih za več kot 200 milijonov evrov subvencij, od tega so 60 odstotkov sredstev črpala gospodinjstva, še piše Bloomberg.

Na splošno je bil junij po podatkih Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) tretji najvišji mesec doslej po številu registracij električnih vozil. Teh je bilo 208.872, manj kot decembra 2022 in marca 2023 ter malce več kot lanskega junija.