Svetovne modne hiše so se znašle v razburkanih vodah

Posel Forbes Slovenija 18. julija, 2024 16.12
featured image

Nekatera največja podjetja z luksuznimi dobrinami poročajo o velikem padcu prodaje. K temu močno prispevajo kitajski potrošniki, ki so zaprli svoje denarnice.

18. julija, 2024 16.12

Hugo Boss je znižal napoved svoje letne prodaje, ki bo predvidoma znašala med 4,2 in 4,35 milijarde evrov. Pred tem so pričakovali od 4,3 do 4,45 milijarde evrov prodajnih prihodkov. Nemška modna hiša je svojo napoved znižala že drugič letos.

Njihov letni dobiček iz poslovanja (EBIT) naj bi se gibal med 350 in 430 milijonov evrov (v prejšnji napovedi od 430 do 475 milijonov evrov), podatke navaja portal Euronews.

“Makroekonomski in geopolitični izzivi”

Kot razlog za nižanje napovedi poslovanja so v Hugo Boss navedli “makroekonomske in geopolitične izzive”, ob tem pa kot posebej neugodna trga poudarili Kitajsko in Združeno kraljestvo. Na drugi strani se je rast nadaljevala v Severni in Južni Ameriki, kjer se je prodaja povečala za pet odstotkov.

Nemci so v drugem četrtletju zabeležili zmeren upad prihodkov v Evropi, na Bližnjem vzhodu in v Afriki, krčenje je bilo dvoodstotno. Za štiri odstotke so se znižali prihodki v Aziji in Pacifiku.

Skupna prodaja skupine se je v drugem četrtletju na letni ravni zmanjšala za odstotek in je znašala dobro milijardo evrov. Skrčil se je tudi dobiček iz poslovanja (EBIT), ki je po predhodnih podatkih znašal 70 milijonov evrov. Gre za več kot 41-odstotno zmanjšanje v primerjavi z istim obdobjem lani, ko je ta dobiček znašal 121 milijonov evrov.

“Čas okrevanja ostaja negotov. A vendar nam strategija doslednega vlaganja v naši močni blagovni znamki BOSS in HUGO vliva upanje, da bomo lahko še naprej dosegali rast,“ je dejal Daniel Grieder, glavni izvršni direktor podjetja Hugo Boss.

Ženska prodaja nakit v Hongkongu
Po pandemiji so Kitajci na veliko kupovali luksuzne dobrine, zdaj vse manj (Foto: PROFIMEDIA)

Negativen trend, ki ga poganjajo kitajski potrošniki

Hugo Boss je sicer le eno od številnih modnih podjetij, ki jih je prizadela zmanjšana prodaja luksuznih dobrin. Ta trend po pisanju Euronewsa močno spodbujajo kupci na Kitajskem.

Po tem, ko so kitajske oblasti umaknile ukrepe za zajezitev širjenja koronavirusa, so potrošniki v največjem azijskem gospodarstvu na veliko odprli svoje denarnice. Razkošno trošenje se zdaj vendarle umirja. K temu naj bi prispevala še brezposelnost mladih in neugodne gospodarske razmere.

Spomnimo, da je kitajski nacionalni statistični urad ravno ta teden sporočil, da se je kitajski BDP v drugem četrtletju povečal za 4,7 odstotka. To je najpočasnejša rast v zadnjih petih četrtletjih.

Slaba prodaja novo vodstvo Burberryja

V razburkanih vodah sta se znašla tudi francoska skupina Kering, ki je lastnica podjetja Gucci, in britanska modna hiša Burberry.

Pri slednji so zaradi hitrega padca prodaje zamenjali glavnega izvršnega direktorja Jonathana Akeroyda, ki je Burberry že zapustil. Na njegovo mesto je sedel Joshua Schulman, nekdanji vodja ameriške blagovne znamke Michael Kors, poroča BBC.

Burberryju, ki je znan po svojem vzorcu iz kamelje, rdeče in črne barve, so se prihodki od prodaje na drobno v treh mesecih do 29. junija zmanjšali za 21 odstotkov. Iz podjetja so sporočili, da bo njihov dobiček pod pričakovanji, če se bodo sedanji trendi nadaljevali, in dodali, da nameravajo zmanjšati število delovnih mest.

Medtem so se nekateri trgovci na drobno, kot sta Hermès in Prada, izkazali za bolj odporne na negativne vplive v sektorju z luksuznimi dobrinami.